مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

177
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین ارزش های مصرفی مالکان خوردوهای سواری و تاثیر آن بر انتخاب نام تجاری (مورد مطالعه شرکت ایران خودرو)

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 39

چکیده

 اهمیت نام تجاری و تاثیر آن در فروش محصولات و خدمات به طور فزاینده ای در حال گسترش است. در این زمینه تحقیق حاضر به بررسی عوامل موثر بر انتخاب نام تجاری از دیدگاه رفتاری توسط مشتریان پرداخته است, به همین منظور از تئوری ارزش های مصرف استفاده شده است, تا ارزش های مصرفی موثر بر انتخاب نام تجاری و همچنین رابطه بین شهرت شرکت و ارزش های مصرفی مشتریان را مشخص نمایند. با استفاده از پرسشنامه, اقدام به جمع آوری داده های مورد نیاز از مالکان خودروهای سواری مدل 75 تا 88 تولیدی شرکت ایران خودرو در سطح شهر تهران در خصوص ارزش های مصرف و شهرت شرکت گردیده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی اکتشافی, تحلیل تشخیصی و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصله حاکی از تاثیر ارزش های مصرف بر انتخاب نام تجاری بوده و نشان می دهد که با استفاده از این تئوری می توان اقدام به پیش بینی نام تجاری انتخابی توسط مشتریان نمود. همچنین نرخ موفقیت مدل فوق در پیش بینی صحیح انتخاب نام تجاری %54.5 بدست آمد و در نتیجه مشخص شد, تاثیر شهرت شرکت بر ارزش های مصرفی مشتریان معنی دار می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موتمنی، علیرضا، مرادی، هادی، و همتی، امین. (1393). تبیین ارزش های مصرفی مالکان خوردوهای سواری و تاثیر آن بر انتخاب نام تجاری (مورد مطالعه شرکت ایران خودرو). مدیریت توسعه و تحول، 6(18)، 31-39. SID. https://sid.ir/paper/506206/fa

    Vancouver: کپی

    موتمنی علیرضا، مرادی هادی، همتی امین. تبیین ارزش های مصرفی مالکان خوردوهای سواری و تاثیر آن بر انتخاب نام تجاری (مورد مطالعه شرکت ایران خودرو). مدیریت توسعه و تحول[Internet]. 1393؛6(18):31-39. Available from: https://sid.ir/paper/506206/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا موتمنی، هادی مرادی، و امین همتی، “تبیین ارزش های مصرفی مالکان خوردوهای سواری و تاثیر آن بر انتخاب نام تجاری (مورد مطالعه شرکت ایران خودرو)،” مدیریت توسعه و تحول، vol. 6، no. 18، pp. 31–39، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506206/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button