مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

897
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر بهبود عملکرد صنایع؛ نقش تعدیل کنندگی قابلیت های مرتبط با بازار (مطالعه موردی؛ واحدهای صنعتی استان زنجان)

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 72

چکیده

 تحقیقات بازاریابی نشان می دهد, «ارتباطات مبتنی بر همکاری» به شرکت ها به ویژه در بازارهای صنعتی به حفظ مزیت رقابتی, کمک می کند. این پژوهش, دیدگاه «رابطه ای» و دیدگاه «مبتنی بر منابع» را ادغام کرده, و چگونگی تاثیر روابط مبتنی بر همکاری بر معیارهای عملکرد روابط مختلف, را با نقش میانجی قابلیت های مرتبط با بازار بررسی می کند. مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SmartPLS روی داده های حاصل از 93 پرسشنامه گردآوری شده از مدیران واحدهای صنعتی استان زنجان نشان می دهد, تاثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر معیارهای عملکرد رابطه ای (متمرکز بر مشتری, همکاری مشتری و مالی) غیرمستقیم و شرطی است. قابلیت پیوند با بازار و قابلیت بازاریابی, معیارهای عملکرد رابطه ای (متمرکز بر مشتری, همکاری مشتری و مالی) را تسهیل می کند. طوری که قابلیت پیوند با بازار باعث افزایش عملکرد متمرکز بر مشتری و قابلیت بازاریابی باعث افزایش عملکرد همکاری مشتری و عملکرد مالی می شود. در حالی که تاثیر قابلیت پیوند با بازار بر عملکرد همکاری مشتری و عملکرد مالی و تاثیر قابلیت بازاریابی بر عملکرد متمرکز بر مشتری معنادار نیست و مورد تائید قرار نگرفت. نتایج حاصل از این مطالعه, بینش های جدیدی درزمینه نقش ارتباطات مبتنی بر همکاری و هم چنین مفاهیم مهم نظری و مدیریتی فراهم می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیری، هانیه، فاریابی، محمد، و جبارزاده، یونس. (1394). بررسی تاثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر بهبود عملکرد صنایع؛ نقش تعدیل کنندگی قابلیت های مرتبط با بازار (مطالعه موردی؛ واحدهای صنعتی استان زنجان). تحقیقات بازاریابی نوین، 5(4 (پیاپی 19) )، 53-72. SID. https://sid.ir/paper/509255/fa

    Vancouver: کپی

    نصیری هانیه، فاریابی محمد، جبارزاده یونس. بررسی تاثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر بهبود عملکرد صنایع؛ نقش تعدیل کنندگی قابلیت های مرتبط با بازار (مطالعه موردی؛ واحدهای صنعتی استان زنجان). تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1394؛5(4 (پیاپی 19) ):53-72. Available from: https://sid.ir/paper/509255/fa

    IEEE: کپی

    هانیه نصیری، محمد فاریابی، و یونس جبارزاده، “بررسی تاثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر بهبود عملکرد صنایع؛ نقش تعدیل کنندگی قابلیت های مرتبط با بازار (مطالعه موردی؛ واحدهای صنعتی استان زنجان)،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 5، no. 4 (پیاپی 19) ، pp. 53–72، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/509255/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button