Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,696
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

778
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازاریابی در کتابخانه ها از طریق رسانه های اجتماعی: مزایا و چالش ها

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 43

چکیده

 هدف این مقاله تبیین بازاریابی در کتابخانه ها از طریق رسانه های اجتماعی و پرداختن به مزایا و چالش های آن است. پژوهش حاضر با استفاده از روش کتابخانه ای و مطالعه منابع مکتوب و الکترونیکی انجام شده است. یافته ها نشان می دهد که در کتابخانه ها محصولات و خدماتی وجود دارد که مشتریان از آن ها آگاهی ندارند. اگر بهترین محصولات و خدمات کتابخانه ها تبلیغ و تشویق و ترغیب نشوند و به آگاهی مشتریان رسانده نشوند, ارزش چندانی ندارند. در این زمینه, بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی یکی از راه هایی است که می تواند در رشد و تکامل محصولات و خدمات کتابخانه ای بسیار کارآمد باشد.رسانه های اجتماعی به دلیل داشتن ویژگی هایی چون ارتباط دوسویه, شکل گیری گروه های آنلاین, و ... می توانند برای کتابخانه ها در تشویق و ترغیب مشتریان به استفاده از محصولات و خدمات کتابخانه ای بسیار موثر باشند. گذشته از این, بازاریابی در کتابخانه ها از طریق رسانه های اجتماعی به منظور جذب مشتریان, دریافت آرای مشتریان و تحلیل آن ها, افزایش سرانه مطالعه, ترویج فرهنگ کتابخوانی, کسب وجهه برای کتابخانه ها, اطلاع رسانی درباره محصولات و خدمات کتابخانه, از بین رفتن محدودیت های زمانی و مکانی, و جذب مشتریان پیوسته و مشارکتی می تواند موثر واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیل پور، پیمان، و عزیزخانی، رباب. (1394). بازاریابی در کتابخانه ها از طریق رسانه های اجتماعی: مزایا و چالش ها. کتاب مهر، -(17-18)، 26-43. SID. https://sid.ir/paper/512351/fa

    Vancouver: کپی

    جلیل پور پیمان، عزیزخانی رباب. بازاریابی در کتابخانه ها از طریق رسانه های اجتماعی: مزایا و چالش ها. کتاب مهر[Internet]. 1394؛-(17-18):26-43. Available from: https://sid.ir/paper/512351/fa

    IEEE: کپی

    پیمان جلیل پور، و رباب عزیزخانی، “بازاریابی در کتابخانه ها از طریق رسانه های اجتماعی: مزایا و چالش ها،” کتاب مهر، vol. -، no. 17-18، pp. 26–43، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/512351/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا