مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

218
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی با روی آورد شناختی - رفتاری بر کاهش نشانه های اختلال های رفتاری درون نمود در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 259 | صفحه پایان 280

چکیده

 با توجه به فزونی میزان شیوع اختلال های رفتاری درون نمود در دانش آموزان و تاکید متخصصان بر تشخیص و مداخله زودهنگام؛ هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی با شیوه شناختی - رفتاری بر کاهش نشانه های اختلال-های رفتاری درون نمود در دانش آموزان بود. روش پژوهش حاضر آزمایشی است طرح به کار رفته در این پژوهش, طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل و همچنین مرحله پیگیری دوماهه بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم ابتدایی مظنون به اختلال های رفتاری درون نمود شهر لنگرود در سال تحصیلی 92-1391 تشکیل می دادند. تعداد 30 نفر از این دانش آموزان با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای تصادفی انتخاب و به شیوه تصادفی ساده در دو گروه آزمایش و کنترل جایدهی شدند. برای سنجش اختلال های رفتاری درون نمود از سیاهه رفتاری کودک استفاده شد. برنامه آموزش مهارت های اجتماعی والکر در طی 17 جلسه به مدت دو ماه برای افراد گروه آزمایش ارائه گردید. جهت تحلیل داده های جمع آوری شده از آزمون تحلیل کوواریانس اندازه گیری مکرر استفاده شد. تحلیل داده های این پژوهش نشان داد که در مرحله پس آزمون و پیگیری, بین دو گروه آزمایش و کنترل, در میزان نشانه های اختلال های رفتاری درون نمود تفاوت معنادار وجود دارد. با توجه به موثر بودن آموزش مهارت های اجتماعی در کاهش نشانه های اختلال های رفتاری درون نمود دانش آموزان, بنابراین می توان از این روش در کنار برنامه های رسمی مدارس استفاده نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یگانه، طیبه. (1393). اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی با روی آورد شناختی - رفتاری بر کاهش نشانه های اختلال های رفتاری درون نمود در دانش آموزان. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 9(33)، 259-280. SID. https://sid.ir/paper/514356/fa

    Vancouver: کپی

    یگانه طیبه. اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی با روی آورد شناختی - رفتاری بر کاهش نشانه های اختلال های رفتاری درون نمود در دانش آموزان. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1393؛9(33):259-280. Available from: https://sid.ir/paper/514356/fa

    IEEE: کپی

    طیبه یگانه، “اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی با روی آورد شناختی - رفتاری بر کاهش نشانه های اختلال های رفتاری درون نمود در دانش آموزان،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 9، no. 33، pp. 259–280، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514356/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button