مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,831
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه شاخص های یکپارچه عملکرد دیداری-شنیداری در دانش آموزان مبتلا به بیش فعالی، نقص توجه و بیش فعالی نقص توجه

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 77

چکیده

 توانایی تشخیص و طبقه بندی محرک های شنیداری و ردگیری الگوهای معنی دار آنها و تشخیص تفاوت بین اصوات در زبان محاوره ای به تقویت ادراک شنیداری بستگی دارد. به نظر می رسد کودکان مبتلا به بیش فعالی / نقص توجه, به دلیل نقص در فرایندهای حسی (شنیداری و دیداری) و دامنه محدود توجه درزمینه های تحصیلی, شناختی به ویژه عملکردهای اجرایی, اجتماعی, رفتاری و هیجانی با مشکلات عدیده ای مواجه اند. هدف این پژوهش مقایسه شاخصهای عملکرد دیداری و شنیداری در بین سه گروه اختلال بیش فعالی, نقص توجه, بیش فعالی-نقص توجه بود. برای این منظور طی یک پژوهش علی مقایسه ای, 69 دانش آموز با تشخیص اختلال بیش فعالی/ نقص توجه به شیوه ی نمونه گیری دردسترس انتخاب و از نظر عملکرد پیوسته دیداری-شنیداری مورد آزمون قرار گرفتند. این بررسی, آزمودنی ها را در سه گروه اختلال بیش فعالی (9 نفر), نقص توجه (30 نفر), اختلال توام بیش فعالی-نقص توجه (30نفر) قرار داد. نتایج حاصل از تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که شاخصهای عملکرد شنیداری و دیداری در دانشآموزان مبتلا به بیش فعالی, نقص توجه, بیش فعالی-نقص توجه دارای تفاوت معناداری است و عملکرد شنیداری و دیداری گروه بیش فعالی بهتر از گروه های نقص توجه و بیش فعال نقص توجه است. این پژوهش از وجود نقصهایی در آزمونهای مرتبط دیداری و شنیداری افراد مبتلا به ADHD حمایت می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمانی کلنگرانی، نجمه، و سیاح سیاری، نیم تاج. (1397). مقایسه شاخص های یکپارچه عملکرد دیداری-شنیداری در دانش آموزان مبتلا به بیش فعالی, نقص توجه و بیش فعالی نقص توجه. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، 12(49 )، 67-77. SID. https://sid.ir/paper/515836/fa

    Vancouver: کپی

    رحمانی کلنگرانی نجمه، سیاح سیاری نیم تاج. مقایسه شاخص های یکپارچه عملکرد دیداری-شنیداری در دانش آموزان مبتلا به بیش فعالی, نقص توجه و بیش فعالی نقص توجه. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )[Internet]. 1397؛12(49 ):67-77. Available from: https://sid.ir/paper/515836/fa

    IEEE: کپی

    نجمه رحمانی کلنگرانی، و نیم تاج سیاح سیاری، “مقایسه شاخص های یکپارچه عملکرد دیداری-شنیداری در دانش آموزان مبتلا به بیش فعالی, نقص توجه و بیش فعالی نقص توجه،” اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، vol. 12، no. 49 ، pp. 67–77، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515836/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button