مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,065
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی های رایانه ای بر توجه پایدار و حافظه فعال دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 311 | صفحه پایان 321

چکیده

 مقدمه: اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی اختلال شایعی در دوران کودکی است که یافتن درمانی موثر برای کاهش نشانه های آن اهمیت زیادی دارد. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر توجه پایدار و حافظه فعال دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی انجام شده است.روش کار: این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری این پژوهش همه دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر پاکدشت در سال 1394 بودند. در مجموع 30 دانش آموز با روش نمونه گیری دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه جایگزین شدند. گروه آزمایش 12 جلسه 60 دقیقه ای با روش بازی های رایانه ای آموزش دید. برای اندازه گیری توجه پایدار و حافظه فعال به ترتیب از آزمون های رایانه ای CPT و N-back استفاده شد. داده ها با روش تحلیل کوواریانس و با کمک نرم افزار SPSS-19 تحلیل شدند.نتایج: یافته ها نشان داد قبل مداخله میانگین و انحراف معیار توجه پایدار و حافظه فعال در گروه بازی های رایانه ای به ترتیب 121.86±12.73 و 33.43±6.86 بود, اما بعد مداخله میانگین و انحراف معیار آن به ترتیب 148.11±23.18 و 43.62±7.29 شد. همچنین نتایج دیگر نشان داد روش بازی های رایانه ای به طور معناداری باعث افزایش توجه پایدار و حافظه فعال دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی شد (P<0.01).نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش پیشنهاد می شود درمانگران و روانشناسان بالینی از روش بازی های رایانه ای برای افزایش توجه پایدار و حافظه فعال دانش آموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عیسی نژادبوشهری، سولماز، داداش پورآهنگر، مهری، سلم آبادی، حسین، عاشوری، جمال، و دشت بزرگی، زهرا. (1395). تاثیر بازی های رایانه ای بر توجه پایدار و حافظه فعال دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 59(5)، 311-321. SID. https://sid.ir/paper/51706/fa

    Vancouver: کپی

    عیسی نژادبوشهری سولماز، داداش پورآهنگر مهری، سلم آبادی حسین، عاشوری جمال، دشت بزرگی زهرا. تاثیر بازی های رایانه ای بر توجه پایدار و حافظه فعال دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1395؛59(5):311-321. Available from: https://sid.ir/paper/51706/fa

    IEEE: کپی

    سولماز عیسی نژادبوشهری، مهری داداش پورآهنگر، حسین سلم آبادی، جمال عاشوری، و زهرا دشت بزرگی، “تاثیر بازی های رایانه ای بر توجه پایدار و حافظه فعال دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 59، no. 5، pp. 311–321، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/51706/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button