مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,180
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

479
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر الگوی طراحی آموزشی تلفیقی مبتنی بر اصول سازنده گرایانه بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زیست شناسی

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 199

چکیده

 در صورتی می توان آموزشی را اثربخش دانست که از مبنای طراحی آموزشی مناسبی برخوردار باشد. در واقع بدون طراحی آموزشی مناسب, هیچ آموزشی اثربخش نخواهد بود. هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر طراحی آموزشی تلفیقی مبتنی بر اصول سازنده گرایانه بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زیست شناسی بود. روش این پژوهش نیمه آزمایشی و طرح آن پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه سوم متوسطه شهر البرز در سال تحصیلی 95-94 بود. از این جامعه آماری تعداد 30 نفر از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و در دو گروه کنترل و آزمایش گماشته شدند. برای تحلیل داده ها از آزمون آماری تی زوجی به کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که درس زیست شناسی را بر اساس الگوی طراحی آموزشی تلفیقی مبتنی بر اصول سازنده گرایانه آموزش دیدند, بیش تر از میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی بود که درس زیست شناسی را به روش متداول آموزش دیدند. با توجه به نتیجه پژوهش مبنی بر تاثیر الگوی طراحی آموزشی تلفیقی مبتنی بر اصول سازنده گرایانه در درس زیست شناسی, به مجریان آموزش توصیه می شود که از اصول طراحی آموزشی سازنده گرایانه در فرآیند یاددهی - یادگیری درس زیست شناسی استفاده نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیض آبادی، نرگس، و اویسی، نرگس خاتون. (1395). تاثیر الگوی طراحی آموزشی تلفیقی مبتنی بر اصول سازنده گرایانه بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زیست شناسی. پژوهش در نظام های آموزشی، 10(35)، 187-199. SID. https://sid.ir/paper/520353/fa

    Vancouver: کپی

    فیض آبادی نرگس، اویسی نرگس خاتون. تاثیر الگوی طراحی آموزشی تلفیقی مبتنی بر اصول سازنده گرایانه بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زیست شناسی. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1395؛10(35):187-199. Available from: https://sid.ir/paper/520353/fa

    IEEE: کپی

    نرگس فیض آبادی، و نرگس خاتون اویسی، “تاثیر الگوی طراحی آموزشی تلفیقی مبتنی بر اصول سازنده گرایانه بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زیست شناسی،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 10، no. 35، pp. 187–199، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/520353/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button