مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,290
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,897
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ادراک از محیط یادگیری کلاس با تاب آوری تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 198

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ادراک از محیط کلاس با تاب آوری تحصیلی در دانش آموزان راهنمایی منطقه دو شهر تربت حیدریه بوده است. تعداد 250 پسر دوره راهنمایی تحصیلی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده, انتخاب و در پژوهش شرکت کرده اند. ابزارهای جمع آوری داده دو پرسشنامه استاندارد؛ ادراک از کلاس جنتری, گابل و ریزا و پرسشنامه ی تجدید نظر شده تاب آوری تحصیلی مارتین و مارش بوده است. داده های حاصل به کمک آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام تحلیل شده است. نتایج نشان داد؛ بین ادراک از محیط کلاس و تاب آوری تحصیلی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. ابعاد ادراک از کلاس؛ چالش, لذت و انتخاب (0.56) از میزان تاب آوری تحصیلی دانش آموزان راهنمایی را تبیین و پیش بینی می کند بنایراین توصیه می شود که برای بالابردن میزان تحمل و تاب آوری دانش آموزان در برابر مشکلات تحصیلی, معلمان و دبیران مترصد بهبود ادراک دانش آموزان از کلاس به عنوان عاملی مرتبط, باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشیدی، علی، امیری، محمد، مهرآورگیگلو، شهرام، و نودهی، حسن. (1394). بررسی رابطه ادراک از محیط یادگیری کلاس با تاب آوری تحصیلی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22 (دوره جدید)(7)، 189-198. SID. https://sid.ir/paper/522154/fa

    Vancouver: کپی

    رشیدی علی، امیری محمد، مهرآورگیگلو شهرام، نودهی حسن. بررسی رابطه ادراک از محیط یادگیری کلاس با تاب آوری تحصیلی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(7):189-198. Available from: https://sid.ir/paper/522154/fa

    IEEE: کپی

    علی رشیدی، محمد امیری، شهرام مهرآورگیگلو، و حسن نودهی، “بررسی رابطه ادراک از محیط یادگیری کلاس با تاب آوری تحصیلی،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 22 (دوره جدید)، no. 7، pp. 189–198، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/522154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button