مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر قصه گویی بر پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان دختر پایة چهارم ابتدایی مدارس شیراز در سال تحصیلی 98-97

صفحات

 صفحه شروع 106 | صفحه پایان 123

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر قصه گویی بر پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی مدارس شیراز در سال تحصیلی 97-98 است. این پژوهش از نوع کاربردی است و با طرح گروه کنترل نابرابر پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل، در این پایه، براساس جنسیت انجام شده و از نوع تحقیق شبه آزمایشی است. جامعة آماری آن را 133 نفر از دانش آموز دختر پایة چهارم ابتدایی تشکیل می ‍ ‍ دهند. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری ساده استفاده شده و در آن 75 دانش آموز دختر براساس جدول مورگان برای طرح انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات آزمون های سواد خواندن، قصه گویی از کتاب های کانون براساس سرفصل های کتاب فارسی، علوم و هدیه های آسمانی است که روایت آن ها را 8 معلم کلاس چهارم به صورت داوطلبانه انجام دادند. نتیجه پایایی آن نیز با بهره گیری از روش بازآزمایی در متن قصه گویی شده، بر اساس کتاب فارسی 90/ و براساس کتاب علوم و هدیه ها 85/ به دست آمد. نتایج نشان می دهد که قصه گویی بر پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان دختر پایة چهارم مؤثر است. هم چنین بین پیشرفت سواد خواندن با متن قصه های گفته شده براساس کتاب علوم، فارسی و هدیه های آسمانی براساس جنسیت، تفاوت معنا داری دیده نمی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، راضیه، و عباسیان امین، فیروزه. (1398). تاثیر قصه گویی بر پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان دختر پایة چهارم ابتدایی مدارس شیراز در سال تحصیلی 98-97. پژوهشنامه اورمزد، -(49 )، 106-123. SID. https://sid.ir/paper/523776/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی راضیه، عباسیان امین فیروزه. تاثیر قصه گویی بر پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان دختر پایة چهارم ابتدایی مدارس شیراز در سال تحصیلی 98-97. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1398؛-(49 ):106-123. Available from: https://sid.ir/paper/523776/fa

    IEEE: کپی

    راضیه احمدی، و فیروزه عباسیان امین، “تاثیر قصه گویی بر پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان دختر پایة چهارم ابتدایی مدارس شیراز در سال تحصیلی 98-97،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 49 ، pp. 106–123، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523776/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button