مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

315
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

184
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم سازی و توسعه ابزار تعیین شاخص های ورزشی موثر بر برند کشور

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف از این پژوهش, مفهوم سازی و توسعه ابزار تعیین شاخص های ورزشی موثر بر برند کشور بود. جامعه آماری این پژوهش نخبگان مدیریت ورزشی شامل اعضای هییت علمی رشته تربیت بدنی, روسای فدراسیون های ورزشی و همچنین مدیران منتخب و کارشناسان خبره وزارت ورزش و جوانان بودند(400=N) که بر مبنای جدول مورگان تعداد 144نفر به روش تصادفی– طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسش نامه 50 سوالی شاخص های موثر بر برند کشور بود که دارای 8 عامل کلی گردشگری ورزشی, دیپلماسی ورزشی, سرمایه گذاری ورزشی, ورزشی– فرهنگی, صادرات ورزشی, مردمی-ورزشی, موفقیت های ورزشی و ورزش رسانه ای بود. روایی صوری و محتوایی پرسش نامه توسط اساتید متخصص مدیریت ورزشی مورد تایید قرار گرفت. از شاخص های توصیفی برای توصیف داده ها, آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی, آزمون(KMO) و کرویت بارتلت برای تعیین کفایت نمونه گیری و تحلیل عاملی تاییدی برای تعیین روایی سازه در نرم افزار SPSS و LISREL استفاده شد. یافته های پژوهش نشان دهنده پایایی944/0 برای پرسش نامه بود. در زمینه روایی سازه, تعداد 50 سوال رابطه معناداری با عامل ها داشتند. شاخص های نسبت 2c به df (90/1), 072/0=RMSAE, 91/0=NFI, 90/0=NNFI, 94/0=CFI, 94/0=GFI, 92/0=AGFI برازش پرسش نامه را تایید کردند. همچنین در زمینه روابط عامل ها با مفهوم برند کشور, نتایج نشان داد که تمامی عامل ها توانستند پیشگوی خوبی برای این مفهوم باشند. در نتیجه روایی درونی و بیرونی پرسشنامه تعیین شاخص های ورزشی موثر بر برند کشور تایید شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    راجی، امین، یوسفی، بهرام، و بهرامی، شهاب. (1398). مفهوم سازی و توسعه ابزار تعیین شاخص های ورزشی موثر بر برند کشور. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 18(45 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/524521/fa

    Vancouver: کپی

    راجی امین، یوسفی بهرام، بهرامی شهاب. مفهوم سازی و توسعه ابزار تعیین شاخص های ورزشی موثر بر برند کشور. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1398؛18(45 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/524521/fa

    IEEE: کپی

    امین راجی، بهرام یوسفی، و شهاب بهرامی، “مفهوم سازی و توسعه ابزار تعیین شاخص های ورزشی موثر بر برند کشور،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 18، no. 45 ، pp. 0–0، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524521/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button