Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

490
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

353
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش میانجی باورهای خودکارآمدی در رابطه بین هوش اجتماعی و ابعاد سبک های یادگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 110

چکیده

 در دنیای امروز یادگیری فراگیران به مثابه ی عنصری اساسی در ارتقاء سطح دانش دانشگاه مطرح شده است. از این رو جهت عملکرد هر چه بهتر در این مسیر, شناخت سبک یادگیری دانشجویان و همچنین عوامل مرتبط با آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی باورهای خودکارآمدی در رابطه ی بین هوش اجتماعی و ابعاد سبک های یادگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی می باشد. بدین منظور دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران به عنوان جامعه مورد پژوهش انتخاب گردیدند. روش پژوهش کاربردی و نحوه گردآوری داده ها, توصیفی – همبستگی به ویژه بر پایه مدل سازی معادلات ساختاری می باشد. همچنین ابزار گردآوری اطلاعات متشکل از پرسشنامه های هوش اجتماعی (سیلور, یوسن و داهل, 2001), سیاهه سبک های یادگیری (کلب, 1985) و باورهای خودکارآمدی (زاژکوا و همکاران, 2005) بودند. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها با استفاده ازنظر متخصصان تأیید شد و پایایی پرسشنامه ها نیز به ترتیب 88/0, 84/0 و 82/0 به دست آمد. در راستای تجزیه وتحلیل اطلاعات از نرم افزار آماری SPSS v20 در دو شاخص آمار توصیفی و استنباطی بهره گرفته شد. نتایج اطلاعات به دست آمده از تحلیل نتایج نشان داد که بین هوش اجتماعی با باورهای خودکارآمدی (45/0r=) و سبک های یادگیری (41/0r=) رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و همچنین باورهای خودکارآمدی و سبک های یادگیری (33/0r=) نیز دارای رابطه مثبت و معنی داری بودند. همچنین نتایج ضرایب مسیر مستقیم استاندارد شده حاکی از آن بود که هوش اجتماعی 80/0 از تغییرات باورهای خودکارآمدی و 64/0 از تغییرات سبک های یادگیری را تبیین می نماید و باورهای خودکارآمدی نیز 37/0 از تغییرات سبک های یادگیری را تبیین می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی پویا، فرامرز، محمدی پویا، سهراب، و قارلقی، سجاد. (1398). بررسی نقش میانجی باورهای خودکارآمدی در رابطه بین هوش اجتماعی و ابعاد سبک های یادگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی. آموزش در علوم انتظامی، 6(22 )، 83-110. SID. https://sid.ir/paper/524914/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی پویا فرامرز، محمدی پویا سهراب، قارلقی سجاد. بررسی نقش میانجی باورهای خودکارآمدی در رابطه بین هوش اجتماعی و ابعاد سبک های یادگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1398؛6(22 ):83-110. Available from: https://sid.ir/paper/524914/fa

    IEEE: کپی

    فرامرز محمدی پویا، سهراب محمدی پویا، و سجاد قارلقی، “بررسی نقش میانجی باورهای خودکارآمدی در رابطه بین هوش اجتماعی و ابعاد سبک های یادگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 6، no. 22 ، pp. 83–110، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524914/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا