مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,781
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه باورهای انگیزشی و استفاده از راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی در بین دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 33

چکیده

 در این پژوهش ارتباط بین باورهای انگیزشی (شامل جهت گیری, بی انگیزشی جهت گیری انگیزش بیرونی و جهت گیری انگیزش درونی) و راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی مورد بررسی قرار گرفته است. نمونه تحقیق شامل 199 دانشجوی دانشگاه شیراز بود که در کلاس های انگلیسی عمومی حضور داشتند. این دانشجویان با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب گردیدند. برای اندازه گیری باورهای انگیزشی از «مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان» (LLOS) و به منظور سنجش راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی از نسخه 50 سوالی «سیاهه راهبردهای یادگیری زبان» (SILL) استفاده شد. اطلاعات جمع آوری شده به وسیله تحلیل رگرسیون چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصله نشان داد که جهت گیری بی انگیزشی دارای ارتباط منفی و معنادار با نمرات راهبردهای حافظه ای, شناختی و فرا شناختی می باشد. جهت گیری انگیزش بیرونی ارتباط معناداری را با هیچ کدام از راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی نشان نداد و در مقابل بین جهت گیری انگیزش درونی و نمرات انواع راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی ارتباط مثبت و معنادار وجود داشت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شیخ الاسلامی، راضیه، و خیر، محمد. (1385). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و استفاده از راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی در بین دانشجویان. مجله روانشناسی، 10(1 (پیاپی 37) ویژه نامه انگیزش و هیجان)، 22-33. SID. https://sid.ir/paper/54588/fa

Vancouver: کپی

شیخ الاسلامی راضیه، خیر محمد. بررسی رابطه باورهای انگیزشی و استفاده از راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی در بین دانشجویان. مجله روانشناسی[Internet]. 1385؛10(1 (پیاپی 37) ویژه نامه انگیزش و هیجان):22-33. Available from: https://sid.ir/paper/54588/fa

IEEE: کپی

راضیه شیخ الاسلامی، و محمد خیر، “بررسی رابطه باورهای انگیزشی و استفاده از راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی در بین دانشجویان،” مجله روانشناسی، vol. 10، no. 1 (پیاپی 37) ویژه نامه انگیزش و هیجان، pp. 22–33، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54588/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button