Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,724
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,854
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهار خشم به شیوه عقلانی - رفتاری - عاطفی، بر کاهش پرخاشگری

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 62

چکیده

 این پژوهش به بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهار خشم به شیوه عقلانی, رفتاری, عاطفی, بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانی شهر اصفهان می پردازد. برای انجام پژوهش 24 دانش آموز که در آزمون پرخاشگری نمره بالایی آورده بودند به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش (12 نفر) و گواه (12 نفر) جایگزین شدند. گروه آزمایش ده جلسه آموزش گروهی مهار خشم به شیوه عقلانی, رفتاری, عاطفی, را دریافت کردند و پس از اتمام جلسات گروه, پس آزمون و بعد از یک ماه آزمون پیگیری اجرا شد. فرضیه های تحقیق عبارت بودند از: 1- آموزش گروهی مهار خشم به شیوه عقلانی, رفتاری, عاطفی رفتار پرخاشگرانه دانش آموزان را کاهش می دهد. 2- بین خصوصیات جمعیت شناختی دانش آموزان و میزان پرخاشگری آنها رابطه وجود دارد. برای آزمون فرضیه ها از آزمون t و تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که آموزش گروهی مهار خشم رفتار پرخاشگری دانش آموزان را کاهش داده است (P<0.005, t=3.34) همچنین بین خصوصیات جمعیت شناختی دانش آموزان و میزان پرخاشگری رابطه معناداری مشاهده نگردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، احمد، احمدی، سیداحمد، و عابدی، محمدرضا. (1381). بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهار خشم به شیوه عقلانی - رفتاری - عاطفی, بر کاهش پرخاشگری. مجله روانشناسی، 6(1 (پیاپی 21))، 52-62. SID. https://sid.ir/paper/54594/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی احمد، احمدی سیداحمد، عابدی محمدرضا. بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهار خشم به شیوه عقلانی - رفتاری - عاطفی, بر کاهش پرخاشگری. مجله روانشناسی[Internet]. 1381؛6(1 (پیاپی 21)):52-62. Available from: https://sid.ir/paper/54594/fa

    IEEE: کپی

    احمد صادقی، سیداحمد احمدی، و محمدرضا عابدی، “بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهار خشم به شیوه عقلانی - رفتاری - عاطفی, بر کاهش پرخاشگری،” مجله روانشناسی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 52–62، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54594/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا