مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,460
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازخورد همکلاسی ها و معلمین بر پیشرفت مهارتهای نوشتاری

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 67

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف این مقاله بررسی تاثیر بازخورد مخاطبین بر پیشرفت مهارت نوشتاری زبان آموزان بوده است. اظهار نظرهای همکلاسی ها بصورت تصحیح یا پیشنهاد برای بهبود کیفیت نگارش یکدیگر موثر بوده و بازنویسی هایی که براساس چنین بازخوردهایی انجام شده این ذهنیت را تقویت کرد که معلم تنها مخاطب زبان آموز نبوده و دیگران نیز می توانند نقش مخاطب را داشته باشند. بدیهی است موثرترین بازخورد از جانب معلم بود که در اختیار زبان آموز بصورت پیشنهادات اصلاحی، تصحیح اشتباهات و یا بحث و تبادل نظر شفاهی و حضوری انجام می گرفت که در نتیجه چنین تعاملی زبان آموزان در نگارش های بعدی معمولا از ارتکاب اشتباهات گذشته پرهیز کردند. بازخوردهای دریافتی از مخاطبین بطور کلی در بالا بردن کیفیت نگارش زبان آموزان تاثیر مثبت داشت و بخصوص در ایجاد اعتماد به نفس در زبان آموزان برای ایجاد ارتباط معنی دار و واقعی با مخاطبین واقعی موثر بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مزدایسنا، گلناز، و تحریریان، محمدحسن. (1380). تاثیر بازخورد همکلاسی ها و معلمین بر پیشرفت مهارتهای نوشتاری. مجله زبانشناسی کاربردی، 5(1)، 55-67. SID. https://sid.ir/paper/55205/fa

Vancouver: کپی

مزدایسنا گلناز، تحریریان محمدحسن. تاثیر بازخورد همکلاسی ها و معلمین بر پیشرفت مهارتهای نوشتاری. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1380؛5(1):55-67. Available from: https://sid.ir/paper/55205/fa

IEEE: کپی

گلناز مزدایسنا، و محمدحسن تحریریان، “تاثیر بازخورد همکلاسی ها و معلمین بر پیشرفت مهارتهای نوشتاری،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 5، no. 1، pp. 55–67، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55205/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button