مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی پروتکل کلامی یک آزمون تک

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 86

چکیده

 آزمون تک (C-test) به طور گسترده ای به عنوان یک نوع آزمون بسندگی زبان شناخته می شود. بیشتر شواهد لازم برای تایید این مطلب از طریق تحقیقاتی گردآوری شده است که از همبستگی استفاده کرده اند. با این همه, این تحقیقات فقط تا حدودی موفق به اثبات روایی سازه ای آزمون تک شده اند. به علاوه, این گونه تحقیقات هیچ اطلاعاتی در مورد فرایندهایی که به هنگام پاسخگویی به این آزمون در ذهن آزمودنی اتفاق می افتد ارایه نمی دهند. از طرف دیگر, واکاوی پروتکل کلامی به عنوان ابزار مهمی برای اثبات روایی آزمون تک توصیه شده است. در این پژوهش, یک آزمون تک متشکل از 5 متن با 100 ماده به 26 دانشجوی ایرانی سال آخر رشته زبان انگلیسی داده شد و به منظور آگاهی از فرایندهایی که به هنگام پاسخگویی به ماده ها در ذهن آزمودنی ها صورت گرفته بود واکاوی واگرای پروتکل کلامی انجام گرفت. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که در مجموع آزمودنی ها 13 راهکار گوناگون را بکار گرفتند که برخی کل به جز و برخی دیگر جز به کل بودند. البته نتایج نشان می دهد بسته به نوع ماده های آزمون تک و نیز سطح بسندگی, آزمودنی ها در موارد مختلف از راهکارهای گوناگون استفاده کردند. مهمتر آن که نتایج نشانگر روایی سازه ای آزمون تک به عنوان آزمون بسندگی می باشد.در زبان انگلیسی از یافته های تجربی در مورد انواع مهارت های فرعی توانایی خواندن استفاده کرده و از کاربرد دسته بندی هایی که مبتنی بر شواهد تجربی نیستند خودداری کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، محمد، و سعادت، محبوبه. (1384). واکاوی پروتکل کلامی یک آزمون تک. مجله زبانشناسی کاربردی، 8(2)، 55-86. SID. https://sid.ir/paper/55255/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی محمد، سعادت محبوبه. واکاوی پروتکل کلامی یک آزمون تک. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1384؛8(2):55-86. Available from: https://sid.ir/paper/55255/fa

    IEEE: کپی

    محمد رحیمی، و محبوبه سعادت، “واکاوی پروتکل کلامی یک آزمون تک،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 8، no. 2، pp. 55–86، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55255/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button