مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,049
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتبارسنجی ساختاری مهارت های خواندن و درک مفاهیم

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 54

چکیده

 در طی دهه های گذشته مهارت های خواندن موضوع بسیار مهمی برای تحقیق در زمینه آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی یا زبان اول بوده است. (براتی, 1998؛ آلدرسون, 2000؛ اورکوهارت و ویر, 1998) در ابتدا این تصویر وجود داشت که آیا می توان توانایی خواندن را به مهارت های کوچک تری تبدیل کرد که هم بشود آن را یاد داد و به صورت موثر مورد آزمون قرار بگیرد. به هر حال این نتیجه گیری شده است که مهارت های خواندن قابل آزمون توسط مواد آزمون سازی نیستند. (آلدرسون, 1990) برخلاف مطالعات گذشته که در آنها سعی بر این بوده است تا مهارت های درون یک آزمون که قبلا مورد استفاده قرار گرفته شده است, روشن کنند. در این مطالعه مدل های پنهان درون مهارت های خواندن با استفاده از آزمونی که اختصاصا برای همین هدف طراحی شده است, مورد بررسی قرار می گیرند. در حدود 272 نفر از دانشجویان زن و مرد که در رشته های ادبیات زبان و مترجمی تحصیل می کردند, 43 مورد آزمون چند گزینه ای خواندن و درک مفاهیم همزمان با قسمت خواندن اکادمیک از آزمون IELTS را امتحان دادند. به منظور کشف صفات پنهان, تحلیل عاملی روی داده ها انجام شد. تحلیل نهایی به ما نشان می دهد که حل 9 عاملی و 8 عاملی بهترین توضیح برای مدل عامل هاست. می توان این نتیجه گیری کرد که توانایی خواندن از هشت الی نه مهارت قابل تشخیص و قابل آزمون تشکیل یافته است و یا حتی بیشتر. کاربرد اطلاعات به دست آمده هم برای مواد آزمون و هم برای تدریس قابل استفاده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرهادی، حسین، و معینی اصل، حمیدرضا. (1385). اعتبارسنجی ساختاری مهارت های خواندن و درک مفاهیم. علوم انسانی الزهرا، 15(58 (ویژه نامه زبان و آموزش زبان خارجی))، 25-54. SID. https://sid.ir/paper/13947/fa

    Vancouver: کپی

    فرهادی حسین، معینی اصل حمیدرضا. اعتبارسنجی ساختاری مهارت های خواندن و درک مفاهیم. علوم انسانی الزهرا[Internet]. 1385؛15(58 (ویژه نامه زبان و آموزش زبان خارجی)):25-54. Available from: https://sid.ir/paper/13947/fa

    IEEE: کپی

    حسین فرهادی، و حمیدرضا معینی اصل، “اعتبارسنجی ساختاری مهارت های خواندن و درک مفاهیم،” علوم انسانی الزهرا، vol. 15، no. 58 (ویژه نامه زبان و آموزش زبان خارجی)، pp. 25–54، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13947/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button