Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,790
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

870
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه هوش غیر کلامی دانش آموزان ناشنوا و شنوا در گروه های سنی شش، نه و دوازده سال

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 110

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه هوش غیر کلامی دانش آموزان پسر شنوا و ناشنوا (ناشنوای شدید و عمیق) مدارس استثنایی و عادی شهر اصفهان در گروه های سنی 6, 9 و 12 سال انجام شد. برای انتخاب گروه های نمونه, به طریق خوشه ای تصادفی, 60 نفر دانش آموز ناشنوای عمیق, 60 نفر دانش آموز ناشنوای شدید و 60 نفر دانش آموز شنوا (عادی) در گروه های سنی مذکور انتخاب شدند. در این مطالعه جهت سنجش هوش غیرکلامی دانش آموزان از مقیاس عملکرد بین المللی لیتر و آزمون نقاشی آدمک گودایناف.استفاده شد. جهت تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل واریانس یک طرفه و از آزمون پی گیر شفه جهت مقایسه تفاوت میانگین ها استفاده شد و نتایج زیر به دست آمد: (الف) در گروه سنی شش سال بین دانش آموزان شنوا و ناشنوای شدید و عمیق اگر چه در نمرات هوشی آن ها تفاوت های اندکی به نفع دانش آموزان شنوا مشاهده گردید, این تفاوت ها معنادار نبودند؛ (ب) در گروه های سنی نه و دوازده سال بین دانش آموزان شنوا با دانش آموزان ناشنوای شدید و نیز دانش آموزان شنوا با دانش آموزان ناشنوای عمیق به نفع دانش آموزان شنوا در هر دو آزمون تفاوت ها معنادار بودند؛ (ج) در دو گروه سنی نه سال و دوازده سال بین دو گروه دانش آموزان ناشنوای عمیق و ناشنوای شدید تفاوت معناداری مشاهده نشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

به پژوه، احمد، و صالحی، محمود. (1379). مقایسه هوش غیر کلامی دانش آموزان ناشنوا و شنوا در گروه های سنی شش, نه و دوازده سال . روانشناسی و علوم تربیتی، 30(2)، 95-110. SID. https://sid.ir/paper/55667/fa

Vancouver: کپی

به پژوه احمد، صالحی محمود. مقایسه هوش غیر کلامی دانش آموزان ناشنوا و شنوا در گروه های سنی شش, نه و دوازده سال . روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1379؛30(2):95-110. Available from: https://sid.ir/paper/55667/fa

IEEE: کپی

احمد به پژوه، و محمود صالحی، “مقایسه هوش غیر کلامی دانش آموزان ناشنوا و شنوا در گروه های سنی شش, نه و دوازده سال ،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 30، no. 2، pp. 95–110، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55667/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا