Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    22
  • بازدید: 

    3262
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3262

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 22 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2194
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2194

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1481
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1481

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2765
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2765

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    3099
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3099

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2304
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2304

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    998
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 998

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

زیباکلام فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    161-180
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    8170
  • دانلود: 

    2208
چکیده: 

در هر نظام آموزشی موفق مهم ترین مسئله انتخاب ارزش ها، اهداف و فلسفه ایی منسجم است. علت اهمیت این مسایل این است که هر نظام آموزشی به نوعی درصدد تربیت انسان آرمانی است و بدون نظام ارزشی و داشتن اهداف تربیت چنین انسانی ممکن نیست. انسان آرمانی محصول فلسفه تربیتی کمونیستی در جهت هدف کلی این فلسفه که جامعه بی طبقه است تربیت می شود و نیز ارزش ها و ضد ارزش هایش بر اساس همین مکتب و از طریق آموزش و پرورش در وی نهادینه می شود. لذا عدم شناخت فلسفه تربیتی حاکم، به منزله نداشتن تصویر از انسانی است که مدعی پرورش او هستیم. عدم شناخت یا اساساً ندانستن اهمیت مکتب فلسفی که باید از آن پیروی شود، باعث از هم پاشیدگی و پریشانی کل نظام آموزشی از ابتدایی تا دانشگاهی می شود. لذا شناخت فیلسوفان آموزش و پرورش باید یکی از اصلی ترین کارهای متخصصان هر نظامی باشد. هدف این مقاله معرفی جان هنری نیومن بزرگترین فیلسوف مدافع لیبرالیسم آموزشی می باشد. دلیل انتخاب نیومن و مکتب مورد دفاع وی این است که انسان آرمانی وی انسانی است که از راه تعلیم و تربیت به هوشمندی و بصیرت، روشن فکری و شکوفایی عقلی به نحوی دست می یابد که برای همیشه در وی ماندگار است و در حقیقت ملکه روح وی می شود. بررسی و نقد افکار این اندیشمند می تواند در راستای انتخاب ارزش ها بسیار آموزنده و ارزنده باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 8170

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2208 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مهرمحمدی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    689
  • دانلود: 

    362
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 689

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 362 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

PARTOVI P.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2001
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    195
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

This article is based on analytical research method. The data have been collected through library studies and field research; and inductive reasoning has been used to analyze them. Samples have been taken from 30% of vice chancellors of research in universities and also presidents of resarch centers in Iran. The hypothesis of this research is based on role of the mangers of research centers in reinforceing and/or preventing the researchers. To verify the hypothesis, identification of effective factors that help to inhance the quality and quantity of research as well as identification of the most preventive factors and policy making methods have been focused. Noticeable specification of this survey is looking into research management from the viewpoint of managers themselves who mostly are the faculty members and researchers, too. The result of study affirms the hypothesis and emphasizes the necessity of structural advancement of management methods and procedures in universities and research centers.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 195

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ARSHAD RIYAHI A.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2001
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    224
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

The causality is a basic and living issu of philosophy and philosophers have dealt with it in details but Ebn Arabi as a mystic has no obligation to discuss this matter independently because the object of mysticism is monotheism and monotheist-i.e., perfect human being. Therefore, we must search his words and gather their consequences to write on this matter. In this article which aims at determining the Ebn Arabi"s view about acceptance or rejection of the causality, so this manner is followed. That is why we refere to his most important books i.e. Fotuhat Makkiyeh and Fosus Al-hikam and also his commentators" writings such as Geisari, Jami and Sharani. After gathering the statements about the causality, analysing, classifying and extracting the rational - logical consequences of them, the finding is that Ebn Arabi rejects any kind of causality in the nature (Alame Shahadah) but he accepts the causality between God (Hag) and creature (khalg) although he calls it emanation, manifestation and determination.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 224

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

HABIBZADEH M.J. | KORAHI MOGHADDAM K.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2001
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    236
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

Deficiency in legislator"s expression, in ascertaining the senses of illicit action and it"s punishment, clearly, has faced execution of this article to numerous problems. Legislator by incorrect interpretation of principle 167 of constitutional law and generalization of permission of reference to source of islamic jurisprudence in criminal law suits creation of criminal titles and ascertaining of punishment has broken the principle of legality of crime and punishment. To rely on this principle, creation of crime and punishment is exclusive authority of legislative power. Reference to sources of islamic jurisprudence, the distinction of senses of illicit action and ascertaining of punishment for these actions, automatically leads to creation of crime and punishment, and this affair is contrary to the principle of separation and independence of powers and principle of legality. Islamic jurisprudence legislations concerning to illicit actions, so long as they have not been approved and declared in the frame of statuts have no legal credit and execution ability in courts. Also on the basis of islamic law, the mentioned legislations have not passed through allowance and exemption trilateral stages of religious commandments (legislation, inference, declaration) and also principles of confirm that individuals in face of religious commandment which have not expressed in criminal status, have not any indecency of punishment without responsibility, and regarding to unknown obligations in this article, relying on the rule of expression, execution of punishment is indecent. The ambiguity of mentioned article, allowes the judges violate the individual"s rights and freedom by strict interpretation. In this research, has been tried by reference to the sources of islamic law, principles of s criminalization and advise if the legislator constitutional law and criminal law and doctrine, to consider the style of legislator as an offence, senses of this title must be stated clearly and expressively in this article, and before intends to present illicit action s correction, it is necessary for judges to assist principle of legality and rely on the principle 37 of constitutional law, sentence to it innocence of accused.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 236

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    22
  • بازدید: 

    3289
  • دانلود: 

    1237
چکیده: 

در دو دهه اخیر اغلب کشورها برای ارتقای کیفیت آموزش عالی کوشش های ویژه ای به عمل آورده اند. در انجام این امر از رویکردهای ارزیابی (ارزشیابی) استفاده کرده اند. در میان رویکردهای گوناگون که برای این منظور وجود دارند، ارزیابی درونی دارای ویژگی هایی است که می تواند برای ارتقای مستمر کیفیت به کار برده شود. در نظام آموزش عالی ایران در سال 1375 یک طرح ارزیابی درونی به طور آزمایشی در شش گروه آموزشی در سه دانشگاه علوم پزشکی به اجرا درآمد. بر اساس داده های حاصل از طرح یاد شده، در این مقاله ابتدا چارچوب نظری ارزیابی درونی و سپس ضرورت استفاده از آن بیان می شود. پس از آن با تحلیل داده های حاصل از اجرای آزمایشی ارزیابی درونی، رویکرد مناسب این نوع ارزیابی در دانشگاه های علوم پزشکی عرضه می شود. سرانجام چگونگی کاربرد آن در نظام آموزش عالی کشور مورد بحث قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3289

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1237 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 22 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    27-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1020
  • دانلود: 

    550
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر که روی 133 کودک دختر و پسر دوزبانه آذری در کلاس های اول و دوم ابتدایی در ارومیه با استفاده از دو مقیاس غیر کلامی ماتریس های پیشرونده ریون و گوداینف- هریس انجام گرفت، بررسی رابطه هوشبهر هر یک از آزمون های فوق با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و تعیین توان پیش بین این دو متغیر در تعامل با متغیر میزان تحصیلات والدین به منظور پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با روش آماری رگرسیون چند متغیری بود. همچنین تأثیر میزان تحصیلات والدین به عنوان عامل فرهنگی بر نمرات آزمودنی ها و تاثیرات جنسیت بر نمرات آن ها از اهداف دیگر این پژوهش بود.نتایج نمودار این واقعیت است که نمرات این دو مقیاس پیش بینی کننده معنادار پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به طور کلی نیست و تنها مقیاس ریون در گروه دختران پیش بینی کننده معنادار پیشرفت تحصیلی است. به علاوه،تفاوت های یافت شده بین عملکرد دختران و پسران در دو مقیاس و تفاوت بین میانگین هوشبهر گروه های مختلف بر اساس میزان تحصیلات والدین معرف فرهنگ وابستگی دو مقیاس است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1020

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 550 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

علومی طاهره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    43-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1492
  • دانلود: 

    401
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور ارزیابی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی در دانشگاه های تربیت مدرس، تهران و علوم پزشکی ایران صورت پذیرفت. اطلاعات از طریق توزیع پرسشنامه به 26 نفر از مدرسان و مطالعه مستقیم 158 پایان نامه در کتابخانه دانشکده ها گردآوری شد، سپس اطلاعات به دست آمده از جهات زیر مورد تجزیه و تحلیل کامل قرار گرفت: تعداد پایان نامه ها بر حسب زمینه موضوعی، و انطباق آن ها با گرایش های چهارگانه در هر یک از گروه های کتابداری؛ به کارگیری روش تحقیق در تهیه پایان نامه ها؛ میزان منابع مورد استفاده و تازگی آن ها؛ مرتبه علمی راهنمایان و مشاوران پایان نامه ها. نتایج نشان داد 13 درصد پایان نامه ها استاد راهنما در رشته کتابداری نداشته اند و منابع مورد استفاده قدیمی بوده است. پراکندگی موضوعی پایان نامه ها نیز نشان می دهد که انتخاب موضوع عالباً نه بر اساس نیاز و یا مسائل و مشکلات کتابداری و اطلاع رسانی کشور بوده، بلکه بر مبنای گرایش های ارائه شده در گروه ها و سلیقه ای است. رعایت روش تحقیق در پایان نامه های فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت مدرس و علوم پزشکی ایران همواره مد نظر قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1492

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 401 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

بشارت محمدعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    64-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2240
  • دانلود: 

    1381
چکیده: 

وجود همزمان دو یا چند اختلال روان شناختی (همبودی) یک پدیده بالینی شناخته شده است. بسیاری از بیماران مبتلا به اختلالات تغذیه همزمان از اختلالات شخصیت رنج می برند. شناخت ماهیت ارتباط اختلالات شخصیت و تغذیه به دلیل استلزام ها و راه کارهای نظری و درمانی آن بسیار مهم است. هدف پژوهش حاضر بررسی همبودی اختلالات شخصیت و تغذیه و تأثیر اختلالات شخصیت بر نتایج درمان بیماران مبتلا به اختلالات تغذیه است.این پژوهش در درمانگاه اختلالات تغذیه بیمارستان روانی مادزلی لندن و بخش روان درمانی موسسه روان پزشکی دانشگاه لندن در مورد 58 بیمار مبتلا به اختلال تغذیه انجام شده است. پس از بررسی های گسترده بالینی و تشخیصی در مرحله پیش درمانی، آزمودنی ها به صورت تصادفی در چهار گروه درمانی جایگزین شدند. نتایج نشان داد که 46.5 درصد آزمودنی ها علاوه بر اختلال تغذیه از یک اختلال شخصیتی رنج می بردند. بیماران مبتلا به اختلال پرخوری بیش از بیماران مبتلا به اختلال بی اشتهایی اختلال شخصیتی نشان دادند. به طور نسبی، اختلال شخصیت اضطرابی با بیماری بی اشتهایی و اختلال شخصیت هیستریکی با بیماری پرخوری در ارتباط بود؛ و اختلال شخصیت با نتایج درمانی ضعیف تر همبستگی داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2240

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1381 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    95-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2790
  • دانلود: 

    870
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه هوش غیر کلامی دانش آموزان پسر شنوا و ناشنوا (ناشنوای شدید و عمیق) مدارس استثنایی و عادی شهر اصفهان در گروه های سنی 6، 9 و 12 سال انجام شد. برای انتخاب گروه های نمونه، به طریق خوشه ای تصادفی، 60 نفر دانش آموز ناشنوای عمیق، 60 نفر دانش آموز ناشنوای شدید و 60 نفر دانش آموز شنوا (عادی) در گروه های سنی مذکور انتخاب شدند. در این مطالعه جهت سنجش هوش غیرکلامی دانش آموزان از مقیاس عملکرد بین المللی لیتر و آزمون نقاشی آدمک گودایناف استفاده شد. جهت تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل واریانس یک طرفه و از آزمون پی گیر شفه جهت مقایسه تفاوت میانگین ها استفاده شد و نتایج زیر به دست آمد: (الف) در گروه سنی شش سال بین دانش آموزان شنوا و ناشنوای شدید و عمیق اگر چه در نمرات هوشی آن ها تفاوت های اندکی به نفع دانش آموزان شنوا مشاهده گردید، این تفاوت ها معنادار نبودند؛ (ب) در گروه های سنی نه و دوازده سال بین دانش آموزان شنوا با دانش آموزان ناشنوای شدید و نیز دانش آموزان شنوا با دانش آموزان ناشنوای عمیق به نفع دانش آموزان شنوا در هر دو آزمون تفاوت ها معنادار بودند؛ (ج) در دو گروه سنی نه سال و دوازده سال بین دو گروه دانش آموزان ناشنوای عمیق و ناشنوای شدید تفاوت معناداری مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2790

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 870 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    111-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2319
  • دانلود: 

    856
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر شناسائی تنوع و فراوانی آسیب های وارده به فضا و تجهیزات مدارس و عوامل موثر بر آسیب هاست. گروه نمونه مشتمل بر 962 نفر دانش آموز دختر و پسر در مقاطع سه گانه تحصیلی و 354 نفر از اولیای مدارس است. ابزار جمع آوری اطلاعات عبارتند از دو پرسشنامه رفتاری و یک فرم مشاهده فنی معماری. نتایج نشان می دهد که از نظر دانش آموزان عوامل فنی- معماری تاثیر بیشتری بر آسیب رسانی دارند در حالی که از نظر اولیای مدرسه عوامل خانوادگی، فنی- معماری، خصوصیات دانش آموزان و عوامل مربوط به مدرسه در آسیب رسانی به مدرسه موثرند. بین میزان آسیب رسانی با مقاطع تحصیلی ارتباط معناداری وجود دارد به این صورت که با بالا رفتن سن دانش آموزان و ارتقای مقاطع تحصیلی میزان آسیب به فضا و تجهیزات هم افزایش می یابد. بر اساس این تحقیق عامل جنسیت نقشی در میزان آسیب رسانی به مدرسه ندارد. نتایج همچنین نشان می دهد که مدارس کمتر در مجاورت فضاهای فرهنگی یا فضای سبز واقع شده اند، وضعیت نگهداری نیمی از مدارس در حد مطلوب نیست. در پایان با دسته بندی مهم ترین ضوابط و اصول معماری در طراحی، ساخت، تجهیز و نگهداری مدارس پیشنهاداتی برای ایجاد محیطی امن و مطلوب برای یادگیری ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2319

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 856 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    137-160
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    3118
  • دانلود: 

    1029
چکیده: 

اصطلاح نظریه ذهن در سال 1978 توسط پریماک و ودروف مطرح شد. این اصطلاح نشانگر توانایی فرد در استناد حالت های ذهنی خود و دیگران است. پژوهش های موجود در زمینه نظریه ذهن، حاکی از آن است که کودکان پیش دبستانی نظرات و حالت های ذهنی (دیدگاه های) دیگران را درک می کنند و برخلاف آنچه پیاژه می گوید " خودمحور" نیستند. هدف از این مطالعه نیز بررسی و مقایسه دیدگاه گیری درون فردی و بین فردی در کودکان پیش دبستانی است. گروه نمونه مورد مطالعه شامل 70 کودک دختر و پسر پیش دبستانی در سه گروه سنی بود که توسط آزمونگران به صورت انفرادی و بر اساس سه نوع تکلیف مورد آزمون قرار گرفتند (خانه عروسک ها، آب نبات و مهره ها). نتایج این پژوهش حاکی از آن بود که توانایی کودک در دیدگاه گیری وابسته به نوع تکلیف است و این تکالیف هرچه با تجارب روزمره کودک هماهنگی بیشتری داشته باشد. احتمال درک دیدگاه دیگران از سوی کودک محتمل تر خواهد بود. همچنین در فرایند رشد توانایی دیدگاه گیری نتایج این پژوهش نشان داد که کودکان دوره پیش دبستانی خود محور نیستند و می توانند دیدگاه های دیگران را درک کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3118

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1029 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ZIBA KALAM F.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2001
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    161-170
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    281
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

One of the most important topics in education is the question of values and goals. Both these questions are philosaphical since they are related to the education of the ideal man that every school of thoughts aimes at producing. Regarding these facts, every system of education should consider its philosophy of education, since lack of such investigation results in anarchy in the whole system. Therefore considering the views of the philosophers of education can be of great help in finding out advantages and disadvantages of existing philosopy of education. The aim of this article is to give an introductory knowledge about J. H. Newman who is the most prominant advocate of Educational Liberalism. The reason for choosing him is that he claims that his Ideal man has gained a kind of insight and wisdom which will become a part of him or her for ever, as his second nature. Analyzing his ideas can help us in reconsidering our value systems and objectives.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 281

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0