مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,017
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توسط دانشجویان با خودارزیابی اساتید

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 199

چکیده

 مقدمه: مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی توسط دانشجویان با خودارزیابی آنها می تواند موجب شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف آموزش شود. هدف این مطالعه, مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت بندرعباس توسط دانشجویان با خودارزیابی اساتید بود.روش ها: جمعیت مورد مطالعه این پژوهش پیمایشی- مقطعی, اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس بودند. تعداد 20 نفر از اعضای هیات علمی به صورت سرشماری انتخاب شدند. هر استاد علاوه بر خودارزیابی, توسط 20 نفر دانشجو که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند, مورد ارزشیابی قرار گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای بود که بر اساس مقیاس لیکرت تهیه شده و شامل 20 سوال 5 گزینه ای بود. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: میانگین نمرات خودارزیابی اساتید 89.7±6.3 و میانگین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان 85.1±6.5 بود که اختلاف آماری معنی داری بین آنها وجود داشت. ضریب همبستگی بین نمرات خودارزیابی اساتید با نمرات ارزشیابی آنها توسط دانشجویان 0.26 به دست آمد. نمره خودارزیابی اکثر (75 درصد) اساتید بالاتر از نمره ارزشیابی آنها توسط دانشجویان بود.نتیجه گیری: نتایج خودارزیابی اعضای هیات علمی برای بهبود کیفیت تدریس قابل استفاده می باشد. اساتید نیز می توانند برای ارزشیابی خود توسط دانشجویان اهمیت بیشتری قایل شوند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آقاملایی، تیمور، و عابدینی، صدیقه. (1386). مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توسط دانشجویان با خودارزیابی اساتید. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7(2 (پیاپی 18))، 191-199. SID. https://sid.ir/paper/59445/fa

Vancouver: کپی

آقاملایی تیمور، عابدینی صدیقه. مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توسط دانشجویان با خودارزیابی اساتید. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1386؛7(2 (پیاپی 18)):191-199. Available from: https://sid.ir/paper/59445/fa

IEEE: کپی

تیمور آقاملایی، و صدیقه عابدینی، “مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توسط دانشجویان با خودارزیابی اساتید،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 18)، pp. 191–199، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59445/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button