مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

959
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ادغام درس فیزیولوژی با یافته های کلینیکی و پاراکلینیکی بر نگرش و علاقه دانشجویان پزشکی به درس فیزیولوژی

صفحات

 صفحه شروع 609 | صفحه پایان 613

چکیده

 مقدمه: کاربردی نمودن مطالب تئوریک در دوره علوم پایه پزشکی نقش مهمی در افزایش انگیزه و علاقه مندی دانشجویان به این دروس خواهد داشت. هدف از این مطالعه تاثیر ادغام درس فیزیولوژی با یافته های کلینیکی و پاراکلینیکی بر نگرش و علاقه دانشجویان پزشکی به درس فیزیولوژی.روش ها: این مطالعه به صورت پیش تجربی بر روی 75 دانشجوی پزشکی ترم 4 دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. دانشجویان همزمان با گذراندن مطالب تئوری درس فیزیولوژی در بخش های کلینیکال و پاراکلینیکال بیمارستان های آموزشی حاضر شده و با پایه فیزیولوژیک بیماری ها آشنا شدند. نگرش دانشجویان در مورد درس فیزیولوژی, انگیزه و علاقه به درس فیزیولوژی قبل و بعد از ادغام, و نحوه تدریس دوره با یک پرسشنامه, بعد از ادغام مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل و نتایج به صورت میانگین و انحراف معیار و مقایسه ها با آزمون t انجام گرفت.نتایج: نتایج نشان داد علاقه دانشجویان به شرکت در این برنامه از 15.30±0.25 قبل از برنامه به 17.38±0.35 پس از برنامه افزایش یافت (p>0.05). همچنین بررسی نگرش دانشجو به درس فیزیولوژی نشان می داد که قبل از ادغام میانگین و انحراف معیار 11.30±0.33 بود که بعد از ادغام به 16.71±0.25 افزایش یافته و اختلاف معنا داری داشت (p>0.05). ارزشیابی نحوه تدریس و شرایط کلی برگزاری دوره نیز عدد 19.08 از 20 را نشان داد.نتیجه گیری: حضور در بیمارستان و برخورد با بیمار همزمان با آموزش تئوری, می تواند کمک زیادی به افزایش انگیزه درونی و بهبود دیدگاه دانشجویان نسبت به دروس علوم پایه به خصوص درس فیزیولوژی نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزاعی، مجید. (1389). تاثیر ادغام درس فیزیولوژی با یافته ‌های کلینیکی و پاراکلینیکی بر نگرش و علاقه دانشجویان پزشکی به درس فیزیولوژی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 609-613. SID. https://sid.ir/paper/59029/fa

    Vancouver: کپی

    خزاعی مجید. تاثیر ادغام درس فیزیولوژی با یافته ‌های کلینیکی و پاراکلینیکی بر نگرش و علاقه دانشجویان پزشکی به درس فیزیولوژی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):609-613. Available from: https://sid.ir/paper/59029/fa

    IEEE: کپی

    مجید خزاعی، “تاثیر ادغام درس فیزیولوژی با یافته ‌های کلینیکی و پاراکلینیکی بر نگرش و علاقه دانشجویان پزشکی به درس فیزیولوژی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 609–613، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59029/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button