مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,326
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

679
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همبستگی بین درک ویژگی های عملکرد مبتنی بر شواهد با پذیرش آن در دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس مدل اشاعه نوآوری راجرز

صفحات

 صفحه شروع 384 | صفحه پایان 392

چکیده

 مقدمه: عملکرد مبتنی بر شواهد یکی از ضروریات آموزشی دانشجویان پرستاری است. عوامل متعددی بر پذیرش آموزش و عملکرد تاثیر دارد که مدل اشاعه نوآوری راجرز به بیان آنها می پردازد. لذا پژوهشی با هدف تعیین ارتباط بین درک ویژگی های عملکرد مبتنی بر شواهد با پذیرش آن در دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس مدل اشاعه نوآوری راجرز انجام گرفت.روش ها: در این پژوهش توصیفی - همبستگی, کلیه دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی تهران (170 نفر), پرسشنامه های پذیرش عملکرد مبتنی بر شواهد و درک ویژگی های عملکرد مبتنی بر شواهد را به روش خودگزارشی تکمیل نمودند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی انجام گرفت.نتایج: رابطه ای مثبت بین پذیرش و ویژگی های درک شده عملکرد مبتنی بر شواهد مشاهده شد (P<0.01). تحلیل رگرسیون نشان داد که درک فواید نسبی, مشاهده پذیری و قابل اجرا بودن عملکرد مبتنی بر شواهد پیش بینی کننده های پذیرش عملکرد مبتنی بر شواهد هستند (P<0.05) و 0.40 واریانس متغیر ملاک را تبیین می کنند.نتیجه گیری: با توجه به یافته ها توصیه می شود که در آموزش های عملکرد مبتنی بر شواهد به مدل اشاعه نوآوری راجرز توجه نموده و برای پذیرش بیش تر آن توسط دانشجویان پرستاری, به درک عمیق تر ویژگی های عملکرد مبتنی بر شواهد پرداخته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اشک تراب، طاهره، پاشایی پور، شهزاد، رسولی، مریم، و علوی مجد، حمید. (1393). همبستگی بین درک ویژگی های عملکرد مبتنی بر شواهد با پذیرش آن در دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس مدل اشاعه نوآوری راجرز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(5)، 384-392. SID. https://sid.ir/paper/59149/fa

    Vancouver: کپی

    اشک تراب طاهره، پاشایی پور شهزاد، رسولی مریم، علوی مجد حمید. همبستگی بین درک ویژگی های عملکرد مبتنی بر شواهد با پذیرش آن در دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس مدل اشاعه نوآوری راجرز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(5):384-392. Available from: https://sid.ir/paper/59149/fa

    IEEE: کپی

    طاهره اشک تراب، شهزاد پاشایی پور، مریم رسولی، و حمید علوی مجد، “همبستگی بین درک ویژگی های عملکرد مبتنی بر شواهد با پذیرش آن در دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس مدل اشاعه نوآوری راجرز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 5، pp. 384–392، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59149/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا