مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,085
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز نسبت به یادگیری خودراهبر

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 185

چکیده

 مقدمه: در نظام های آموزشی قدیم به دلایلی از جمله حاکمیت رویکرد کمیت گرایی, بیش ترین توجه به بحث آموزش و توسعه آن بود؛ ولی اکنون این نظام ها به دنبال پژوهش و یافتن راه های جدیدی برای درک فرایند یادگیری, چگونگی انجام و سبک های آن هستند. پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز نسبت به یادگیری خودراهبر انجام یافت.روش ها: در این پژوهش توصیفی- پیمایشی جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز بود که حجم نمونه 361 نفر با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی در نظر گرفته شد. ابزار اندازه گیری این پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته با مقدار ضریب آلفای کرانباخ کلی 0.79 بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های توصیفی و آزمون استنباطی خی دو انطباق استفاده شد.نتایج: در مولفه برداشت از یادگیری خودراهبر, تصمیم گیری توسط فراگیر با مقدار میانگین و انحراف معیار (0.78±4.78), در مولفه چگونگی تاثیر بر یادگیری, احساس اعتماد بیش تر به توانایی های خود با مقدار میانگین و انحراف معیار (0.39±4.91), در مولفه موانع, کمبود دانش درباره آن با مقدار میانگین و انحراف معیار (0.78±4.78) و در مولفه عوامل انگیزشی, سخنرانی خوب با مقدار میانگین و انحراف معیار (0.51±4.97) دارای بیش ترین فراوانی هستند.نتیجه گیری: براساس یافته ها, دانشجویان درباره آنچه که از آنها در خصوص یادگیری خودراهبر انتظار می رود, روشن نیستند. ویژگی های افراد نقش مهمی در تعیین کارایی یادگیری خودراهبر بازی می کند و کمبود دانش از بزرگ ترین موانع آن قلمداد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طهماسب زاده شیخلار، داوود. (1396). نگرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز نسبت به یادگیری خودراهبر. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 17(79)، 175-185. SID. https://sid.ir/paper/59281/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسب زاده شیخلار داوود. نگرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز نسبت به یادگیری خودراهبر. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛17(79):175-185. Available from: https://sid.ir/paper/59281/fa

    IEEE: کپی

    داوود طهماسب زاده شیخلار، “نگرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز نسبت به یادگیری خودراهبر،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 17، no. 79، pp. 175–185، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59281/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button