مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,109
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تدریس با تلفیق دو الگوی آموزشی همیاری و یادگیری در حد تسلط بر یادگیری مبحث علایم حیاتی: تجربه ای از دانشجویان پرستاری و اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 541 | صفحه پایان 553

چکیده

 نظام آموزشی مجموعه ای از برنامه ها, روش ها و موادی است که به طور هماهنگ, دستیابی یادگیرندگان را به اهداف آموزشی خاص تسهیل می کند. با توجه به این که هر یک از مراحل کسب دانش, نوع خاصی از یادگیری یا رویکرد خاصی را ایجاب می کند, شاید بتوان با استفاده از روش های یادگیری تلفیقی, باعث تسهیل دستیابی دانشجویان به اهداف یادگیری شد. هدف این مطالعه تعیین تاثیر روش آموزش تلفیقی بر یادگیری مبحث علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری و اتاق عمل بوده است.روش ها: در مطالعه ای شبه تجربی به صورت دو گروهی قبل و بعد از آموزش, کلیه دانشجویان ترم اول پرستاری و اتاق عمل (52 نفر) انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه آزمون با روش تلفیقی از الگوهای همیاری و یادگیری در حد تسلط, و گروه شاهد به روش سنتی, آموزش داده شدند. قبل و بعد از آموزش در هر جلسه آزمونی اجرا شد که یادگیری شناختی دانشجویان در سه سطح دانش, فهم و کاربرد را در زمینه مبحث علایم حیاتی مورد ارزشیابی قرار می داد. داده ها با استفاده آزمون هایt , ویلکاکسون, من ویتنی و دقیق فیشر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: هر دو روش آموزشی باعث ارتقای یادگیری دانشجویان در سطوح دانش, فهم و کاربرد شدند. اختلاف میانگین ها قبل و بعد از آموزش دو گروه در تمامی سطوح از نظر آماری تفاوت معنادار داشت. میزان افزایش نمره دانشجویان در تمامی آزمون ها و جلسات, در گروه تدریس تلفیقی بیشتر از گروه سنتی بود. میانگین نمره نظرسنجی دانشجویان در گروه آزمون 19.5±66.2 و در گروه شاهد 21.4±38.9 تفاوت معناداری داشت (P=0.000).نتیجه گیری: روش آموزش تلفیقی, در مقایسه با روش آموزش سنتی, بر ارتقای سطح دانش, فهم و کاربرد دانشجویان پرستاری و اتاق عمل و همچنین رضایت آن ها در یادگیری مبحث علایم حیاتی از درس اصول و فنون موثرتر بوده است. لیکن با توجه به موثر بودن روش سنتی نیز می توان از این روش متناسب با شرایط استفاده نمود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، حجی محمد، محسنی زاده، سیدمصطفی، جعفری ثانی، حسین، و ابراهیم زاده، سعید. (1390). تاثیر تدریس با تلفیق دو الگوی آموزشی همیاری و یادگیری در حد تسلط بر یادگیری مبحث علایم حیاتی: تجربه ای از دانشجویان پرستاری و اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(5 (پیاپی 34))، 541-553. SID. https://sid.ir/paper/59397/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی حجی محمد، محسنی زاده سیدمصطفی، جعفری ثانی حسین، ابراهیم زاده سعید. تاثیر تدریس با تلفیق دو الگوی آموزشی همیاری و یادگیری در حد تسلط بر یادگیری مبحث علایم حیاتی: تجربه ای از دانشجویان پرستاری و اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(5 (پیاپی 34)):541-553. Available from: https://sid.ir/paper/59397/fa

    IEEE: کپی

    حجی محمد نوروزی، سیدمصطفی محسنی زاده، حسین جعفری ثانی، و سعید ابراهیم زاده، “تاثیر تدریس با تلفیق دو الگوی آموزشی همیاری و یادگیری در حد تسلط بر یادگیری مبحث علایم حیاتی: تجربه ای از دانشجویان پرستاری و اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 5 (پیاپی 34)، pp. 541–553، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59397/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button