مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,221
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تجارب دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک از عوامل موثر در فرآیند یادگیری فعال: پژوهش کیفی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 142

چکیده

 مقدمه: دانشجویان پزشکی به عنوان بخشی از کار روزانه و به منظور ارتقای خدمات پزشکی نیازمند یادگیری فعال هستند. این مطالعه با هدف تبیین تجارب دانشجویان پزشکی از عوامل موثر در فرآیند یادگیری فعال, انجام شد.روش ها: این مطالعه در دانشگاه علوم پزشکی اراک به روش کیفی و با بهره گیری از رویکرد تحلیل محتوی انجام شد. جهت جمع آوری اطلاعات, از مصاحبه استفاده شد. مطالعه با نمونه گیری هدفمند شروع و در طی تکامل طبقات, با نمونه گیری نظری ادامه یافت. تعداد 20 نفر در مدت 2 ماه مورد مصاحبه قرار گرفتند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از راهبرد تجزیه و تحلیل مداوم و مقایسه ای, استفاده گردید.نتایج: در این مطالعه شرایط آموزشی, شرایط فردی و شرایط محیطی به عنوان درون مایه های اصلی عوامل موثر در فرآیند یادگیری فعال و برنامه ریزی مناسب درسی, کیفیت تدریس, محرک های روحی - روانی, باورها, توانمندی های فردی, مهارت های یادگیری, تاثیر اطرافیان, حمایت مالی و محیط مناسب به عنوان زیر طبقات استخراج گردید.نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که یادگیری فعال یک موضوع کاملا فردی و وابسته مطلق به توانمندی های فردی نیست؛ بلکه نیازمند فراهم بودن شرایط آموزشی و محیطی نیز هست.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طلایی، افسانه، و حکمت پو، داوود. (1391). تبیین تجارب دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک از عوامل موثر در فرآیند یادگیری فعال: پژوهش کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12(2 (پیاپی 40))، 131-142. SID. https://sid.ir/paper/59439/fa

    Vancouver: کپی

    طلایی افسانه، حکمت پو داوود. تبیین تجارب دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک از عوامل موثر در فرآیند یادگیری فعال: پژوهش کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1391؛12(2 (پیاپی 40)):131-142. Available from: https://sid.ir/paper/59439/fa

    IEEE: کپی

    افسانه طلایی، و داوود حکمت پو، “تبیین تجارب دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک از عوامل موثر در فرآیند یادگیری فعال: پژوهش کیفی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 2 (پیاپی 40)، pp. 131–142، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59439/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا