مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,697
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک یادگیری دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 51

چکیده

 مقدمه: یکی از مهم ترین عوامل موثر در یادگیری دانشجویان, سبک های یادگیری آنهاست. این مطالعه به منظور تعیین سبک یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال تحصیلی 88 - 1387 انجام شد.روش کار: در این مطالعه توصیفی مقطعی 241 دانشجوی ترم اول در بدو ورود به دانشگاه علوم پزشکی اراک در نیم سال اول 88-1387 به شیوه سرشماری وارد پژوهش شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه ای حاوی سوالات دموگرافیک و پرسش نامه سبک یادگیری کلب بود.نتایج: سبک یادگیری اکثر دانشجویان جذب کننده (58.1 درصد) بود. سبک های همگرا (25.31 درصد), واگرا (10.37 درصد) و انطباق یابنده (6.22 درصد) به دنبال آن قرار داشتند. در تمامی رشته ها نیز سبک غالب جذب کننده بود. اکثر دانشجویان اتاق عمل (56.2 درصد), بهداشت مبارزه با بیماری ها (57.9 درصد), بهداشت محیط (53.6 درصد), پرستاری (43.9 درصد), پزشکی (72.4 درصد), علوم آزمایشگاهی (73.1 درصد), مامایی (64.3 درصد) و هوشبری (65 درصد) دارای این سبک بودند.نتیجه گیری: با توجه به سبک های غالب جذب کننده و همگرا در بین دانشجویان پیشنهاد می گردد از روش های آموزشی سخنرانی و خودآموزی همراه با مطالب خواندنی, نشان دادن, استفاده از دیاگرام و دست نوشته های استاد و آموزش یک به یک استفاده شود. هم چنین باید مهارت های ارتباطی دانشجویان علوم پزشکی تقویت شود, زیرا که جذب کننده ها و هم چنین همگراها کمتر به موضوع هایی که مستلزم کار با افراد دیگر و مردم است علاقه نشان می دهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، کوروش، کوهستانی، حمیدرضا، گنجه، فاطمه، و عنبری، زهره. (1388). سبک یادگیری دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 12(4 (ویژه نامه شماره 1))، 44-51. SID. https://sid.ir/paper/69123/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی کوروش، کوهستانی حمیدرضا، گنجه فاطمه، عنبری زهره. سبک یادگیری دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1388؛12(4 (ویژه نامه شماره 1)):44-51. Available from: https://sid.ir/paper/69123/fa

    IEEE: کپی

    کوروش رضایی، حمیدرضا کوهستانی، فاطمه گنجه، و زهره عنبری، “سبک یادگیری دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 12، no. 4 (ویژه نامه شماره 1)، pp. 44–51، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69123/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button