مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,149
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش درس آناتومی در دستیابی به اهداف بالینی: دیدگاه دانشجویان پزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

صفحات

 صفحه شروع 176 | صفحه پایان 180

چکیده

 مقدمه: دانشجویان منبع اصلی کسب اطلاعات کیفیت و اثر بخشی آموزش محسوب می شوند و می توان از نظرات آنها در بهبود فرایند تدریس و یادگیری استفاده نمود, این تحقیق به منظور دستیابی به نظرات دانشجویان پزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به نقش دروس آناتومی در دستیابی به اهداف بالینی انجام شده است. روش ها: این تحقیق در سال 1384 به صورت توصیفی با روش سرشماری بر روی کلیه 97 نفر دانشجوی پزشکی مقطع بالینی (کارآموز - کارورز) انجام شد, ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه پایا و روا بود که کاربرد درس آناتومی را به صورت مقیاس پنج نقطه ای خیلی زیاد تا خیلی کم بررسی می نمود. نتایج با استفاده از آمار توصیفی و با کمک نرم افزار SPSS تجزیه تحلیل شد. نتایج: به عقیده دانشجویان پزشکی, درس آناتومی تنه بیشترین نقش, سروگردن کمترین نقش را در رسیدن به اهداف بالینی داشته است, دانشجویان معتقد بودند به مبحث شکم در درس آناتومی تنه و نوروآناتومی در آناتومی سروگردن باید توجه بیشتری شود. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت آناتومی تنه و بخش شکم از نظر دانشجویان دوره بالینی, لازم است در امر آموزش کاربردی این مباحث, توجه بیشتری شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شریعتی، مهدی، جعفری نوه، حمیدرضا، و بخشی، حمید. (1384). نقش درس آناتومی در دستیابی به اهداف بالینی: دیدگاه دانشجویان پزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(2 (پیاپی 14))، 176-180. SID. https://sid.ir/paper/59474/fa

    Vancouver: کپی

    شریعتی مهدی، جعفری نوه حمیدرضا، بخشی حمید. نقش درس آناتومی در دستیابی به اهداف بالینی: دیدگاه دانشجویان پزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(2 (پیاپی 14)):176-180. Available from: https://sid.ir/paper/59474/fa

    IEEE: کپی

    مهدی شریعتی، حمیدرضا جعفری نوه، و حمید بخشی، “نقش درس آناتومی در دستیابی به اهداف بالینی: دیدگاه دانشجویان پزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 176–180، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59474/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button