مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,195
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هم نوایی دانشجویان پرستاری با محیط بالینی راهی برای نیل به تعلق پذیری: یک پژوهش کیفی

صفحات

 صفحه شروع 216 | صفحه پایان 231

چکیده

 مقدمه: یکی از مهم ترین نیازهای دانشجویان به منظور برخورداری از عملکرد صحیح در محیط های یادگیری, نیاز به تعلق می باشد. تا زمانی که نیاز اساسی دانشجویان به امنیت و تعلق برآورده نشود, نیازهای سطوح بالاتر دارای اهمیت کم تری بوده و فرصت توجه به نیازهای بالاتر وجود نخواهد داشت. هدف پژوهش حاضر, ارائه منتخبی از یافته های پژوهشی است که با هدف بررسی تجارب تعلق پذیری دانشجویان پرستاری در محیط بالینی انجام گرفته است. در این مقاله یافته های مرتبط با درون مایه «هم نوایی با محیط بالینی» ارائه می گردد.روش ها: در این پژوهش پدیدارشناسی, 10 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشکده های پرستاری وابسته به دانشگاه علوم پزشکی لرستان به روش هدفمند انتخاب و مورد مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته قرار گرفتند. کلیه مصاحبه ها ضبط و سپس خط به خط دست نویس شد و در نهایت با استفاده از رویکرد جیورجی تحلیل گردید.نتایج: در رابطه با درون مایه «هم نوایی با محیط بالینی» به عنوان یکی از مضامین اصلی پژوهش, در مجموع 3 طبقه و 11 زیرطبقه استخراج شد: تطابق با محیط بالینی (زیرطبقات آن شامل پذیرش مقررات, شناخت محیط و تلاش در جهت سازگاری با محیط), برقراری جو اطمینان بخش (زیرطبقات شامل محیط فیزیکی ایمن, محیط ایمن از نظر روانشناختی, محیط ایمن از نظر اجتماعی, بهبود تعاملات بین فردی) و تاثیر شبکه اجتماعی پرستاران (با زیر طبقات همتایان و کارکنان پرستاری, پرستاران به عنوان الگوی نقش, نقش کلیدی سرپرستار, نقش کلیدی مربی بالینی).نتیجه گیری: در راستای نیل به تعلق پذیری دانشجویان پرستاری در محیط بالینی, نیاز مبرم به تقویت تطابق و سازگاری دانشجویان با محیط بالینی و کسب آگاهی از محیط های بالینی و سیاست های آنها, کارکنان پرستاری مربوطه, برقراری جو بالینی مساعد توام با اعتماد, احساس امنیت و بهبود تعاملات بین فردی با در نظر گرفتن تاثیر شبکه اجتماعی پرستاران شامل همتایان, مربیان بالینی و کادر پرستاری احساس می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن وند، شیرین، اشک تراب، طاهره، و سیدفاطمی، نعیمه. (1393). هم نوایی دانشجویان پرستاری با محیط بالینی راهی برای نیل به تعلق پذیری: یک پژوهش کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(3)، 216-231. SID. https://sid.ir/paper/59506/fa

    Vancouver: کپی

    حسن وند شیرین، اشک تراب طاهره، سیدفاطمی نعیمه. هم نوایی دانشجویان پرستاری با محیط بالینی راهی برای نیل به تعلق پذیری: یک پژوهش کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(3):216-231. Available from: https://sid.ir/paper/59506/fa

    IEEE: کپی

    شیرین حسن وند، طاهره اشک تراب، و نعیمه سیدفاطمی، “هم نوایی دانشجویان پرستاری با محیط بالینی راهی برای نیل به تعلق پذیری: یک پژوهش کیفی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 3، pp. 216–231، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59506/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا