مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,255
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دو روش آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر میزان آگاهی و نگرش دانش آموزان دختر سال آخر دبیرستان شهر سیرجان در مورد بیماری ایدز

صفحات

 صفحه شروع 285 | صفحه پایان 290

چکیده

 مقدمه: شیوع بیماری ایدز به نحو بی رحمانه ای در جهان گسترش پیدا کرده و به یک مشکل اضطراری جهانی تبدیل شده است افزایش آگاهی به احتمال زیاد می تواند بر پیشگیری از این بیماری موثر باشد. هدف از این تحقیق مقایسه دو روش آموزش چهره به چهره و پمفلت بر میزان آگاهی و نگرش دانش آموزان دختر سال آخر دبیرستان های شهر سیرجان در مورد بیماری ایدز بود.روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی که 300 نفر دانش آموزان دختر سال آخر دبیرستانهای شهر سیرجان با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای در سال 1383 مورد مطالعه قرار گرفتند. پس از انتخاب نمونه ها آنها را بطور تصادفی به سه گروه تقسیم و میزان آگاهی و نگرش آنها قبل و بعد از مداخله مورد سنجش قرار گرفت که در گروه کنترل هیچگونه مداخله ای صورت نگرفت, درحالی که در یک گروه پمفلت آموزشی و در گروه دیگر آموزش به روش سخنرانی صورت گرفت. سپس میزان آگاهی و نگرش در سه گروه قبل و بعد از مداخله با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمونهای t و فیشر مورد استفاده قرار گرفت.نتایج: نتایج نشان داد که در مقایسه میزان آگاهی و همچنین نگرش گروه کنترل در قبل و بعد از مداخله, اختلاف معنی دار دیده نشد. میزان آگاهی در دو گروه آموزشی (پمفلت و آموزش به روش سخنرانی) بعد از مداخله افزایش نشان می دهد. همچنین میزان نگرش در گروه آموزش به روش سخنرانی بعد از مداخله مثبت تر دیده شده است که این اختلافها معنی دار بود (P<0.05).نتیجه گیری: از نتایج حاصله می توان چنین نتیجه گیری کرد که برای افزایش آگاهی افراد نسبت به بیماری ایدز از روش آموزش به روش سخنرانی و پمفلت و همچنین جهت ارتقا نگرش آموزش به روش سخنرانی پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کریمی، سیما، کاظمی، مجید، شعبانی شهربابکی، زیبا، و وزیری نژاد، رضا. (1385). مقایسه تاثیر دو روش آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر میزان آگاهی و نگرش دانش آموزان دختر سال آخر دبیرستان شهر سیرجان در مورد بیماری ایدز. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 10(3)، 285-290. SID. https://sid.ir/paper/60398/fa

Vancouver: کپی

کریمی سیما، کاظمی مجید، شعبانی شهربابکی زیبا، وزیری نژاد رضا. مقایسه تاثیر دو روش آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر میزان آگاهی و نگرش دانش آموزان دختر سال آخر دبیرستان شهر سیرجان در مورد بیماری ایدز. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1385؛10(3):285-290. Available from: https://sid.ir/paper/60398/fa

IEEE: کپی

سیما کریمی، مجید کاظمی، زیبا شعبانی شهربابکی، و رضا وزیری نژاد، “مقایسه تاثیر دو روش آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر میزان آگاهی و نگرش دانش آموزان دختر سال آخر دبیرستان شهر سیرجان در مورد بیماری ایدز،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 10، no. 3، pp. 285–290، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60398/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button