Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,679
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

993
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی فرم جدید ارزیابی کیفیت تدریس نظری اساتید بر اساس دیدگاههای ذینفعان و اصول شش گانه دانش پژوهی کلاسیک

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 176

چکیده

 مقدمه: کیفیت تدریس نظری اساتید از عوامل مهم در ارزشیابی عملکرد آکادمیک آنهاست و بررسی آن با استفاده از پرسش نامه مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا بر آن شدیم که با نظرسنجی از کلیه ذینفعان ارزشیابی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان و با عنایت به اصول دانش پژوهی گلاسیک بهترین گزینه ها برای تدوین فرم جدید ارزشیابی تعیین کنیم. روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی - مقطعی بوده و جامعه مورد مطالعه را کلیه اساتید, سه نفر مدیر و کارشناس و 420 نفر دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه تشکیل می دادند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای مشتمل بر دو بخش بود. بخش اول شامل اطلاعات فردی شرکت کنندگان و بخش دوم شامل 22 گویه مورد استفاده برای بررسی کیفیت تدریس نظری بود که نظر ذینفعان در مورد آنها در پنج درجه از بی نظر تا کاملا مناسب تقسیم بندی گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS11 انجام گردید. نتایج: نتایج نشان می دهد که بیش از %42 از شرکت کنندگان در پژوهش, استفاده از نظر دانشجویان در ارزیابی هیات علمی را کاملا مناسب می دانند. از نظر کلیه شرکت کنندگان در پژوهش, تسلط کافی بر موضوع درس, حضور به موقع در کلاس, برنامه ریزی جهت استفاده از تمام وقت کلاس و به کارگیری مثال های کاربردی حین درس بهترین گویه ها برای ارزیابی کیفیت تدریس نظری هستند.نتیجه گیری: اکثریت ذینفعان موافق ارزشیابی کیفیت تدرس اساتید توسط دانشجویان هستند, اما در عین حال اعتقاد دارند که برخی از گویه های فرم فعلی ارزیابی ضعیف هستند و بایستی حذف شوند. با انتخاب بهترین گویه ها و اصلاح آنها بر اساس اصول دانش پژوهی گلاسیک, فرم جدیدی حاوی 16 گویه برای ارزشیابی کیفیت تدریس نظری اساتید طراحی گردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رئوفی، شهین، شیخیان، علی، ابراهیم زاده، فرزاد، طراحی، محمدجواد، و احمدی، پروانه. (1389). طراحی فرم جدید ارزیابی کیفیت تدریس نظری اساتید بر اساس دیدگاههای ذینفعان و اصول شش گانه دانش پژوهی کلاسیک. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 14(3)، 167-176. SID. https://sid.ir/paper/60598/fa

    Vancouver: کپی

    رئوفی شهین، شیخیان علی، ابراهیم زاده فرزاد، طراحی محمدجواد، احمدی پروانه. طراحی فرم جدید ارزیابی کیفیت تدریس نظری اساتید بر اساس دیدگاههای ذینفعان و اصول شش گانه دانش پژوهی کلاسیک. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1389؛14(3):167-176. Available from: https://sid.ir/paper/60598/fa

    IEEE: کپی

    شهین رئوفی، علی شیخیان، فرزاد ابراهیم زاده، محمدجواد طراحی، و پروانه احمدی، “طراحی فرم جدید ارزیابی کیفیت تدریس نظری اساتید بر اساس دیدگاههای ذینفعان و اصول شش گانه دانش پژوهی کلاسیک،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 14، no. 3، pp. 167–176، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60598/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا