مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,433
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,296
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر بخشی روش حساسیت زدایی منظم بر اضطراب آزمون و کارکرد تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 139

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی اثربخشی روش حساسیت زدایی منظم بر اضطراب آزمون و کارکرد تحصیلی با کنترل تحصیلات و شغل پدر در دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر سال سوم مقطع راهنمایی بهبهان در سال تحصیلی 1385-1386 تشکیل می دهند و حجم نمونه نیز شامل 42 نفر از این دانش آموزان است, که پس از انتخاب به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای, در دو گروه آزمایشی و گواه گمارده شده اند. طرح پژوهش, از نوع طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه و ابزار مورد استفاده آن, معدل نیم سال اول و دوم دانش آموزان, به عنوان کارکرد تحصیلی آنان, و نیز پرسش نامه اضطراب آزمون اسپیل برگر است. پس از انتخاب تصادفی گروه های آزمایشی و گواه, ابتدا بر روی هر دو گروه, پیش آزمون صورت گرفت و پس از مداخله آزمایشی (روش حساسیت زدایی منظم) بر روی گروه آزمایشی و اتمام برنامه آموزشی, از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها, افزون بر روش های آمار توصیفی نظیر میانگین و انحراف معیار, از روش های آمار استنباطی, همانند واریانس چند متغیری استفاده شد. نتایج به دست آمده از تحلیل داده ها نشان داد که روش حساسیت زدایی منظم باعث کاهش اضطراب آزمون و افزایش کارکرد تحصیلی دانش آموزان دختر گروه آزمایشی, در مقایسه با گروه گواه, می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کاظمیان مقدم، کبری، مهرابی زاده هنرمند، مهناز، و سودانی، منصور. (1387). بررسی اثر بخشی روش حساسیت زدایی منظم بر اضطراب آزمون و کارکرد تحصیلی . مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(، 6(1)، 123-139. SID. https://sid.ir/paper/66032/fa

Vancouver: کپی

کاظمیان مقدم کبری، مهرابی زاده هنرمند مهناز، سودانی منصور. بررسی اثر بخشی روش حساسیت زدایی منظم بر اضطراب آزمون و کارکرد تحصیلی . مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان([Internet]. 1387؛6(1):123-139. Available from: https://sid.ir/paper/66032/fa

IEEE: کپی

کبری کاظمیان مقدم، مهناز مهرابی زاده هنرمند، و منصور سودانی، “بررسی اثر بخشی روش حساسیت زدایی منظم بر اضطراب آزمون و کارکرد تحصیلی ،” مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(، vol. 6، no. 1، pp. 123–139، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/66032/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button