Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,744
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی زبانی بر خودکارآمدی، اضطراب و انگیزش پیشرفت دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 94

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی تاثیر آموزش راهبردهای عصبی زبانی بر خودکارآمدی, اضطراب و انگیزش پیشرفت دانش آموزان پیش دانشگاهی اجرا شد. تعداد 86 دانش آموز به شیوه تصادفی خوشه ای از میان دانش آموزان پسر دبیرستان های شهر تبریز انتخاب شدند. بعد از کنترل متغیرهای (سن, جنس, رشته تحصیلی و وضعیت اقتصادی - اجتماعی) در دو گروه کنترل و آزمایش به صورت تصادفی جایگزین شده و پس از اعمال کنترل های لازم, اندازه های مربوط به متغیرهای وابسته (خودکارآمدی, اضطراب و انگیزش پیشرفت) به وسیله آزمون های مقیاس خودکارآمدی عمومی شرر, سیاهه اضطراب بک و مقیاس انگیزش پیشرفت هرمنس اندازه گیری شدند. سپس گروه آزمایش به مدت 13 جلسه 40 دقیقه ای تحت مداخلات برنامه ریزی عصبی روانی قرار گرفت. این آزمون ها شامل تعیین هدف, برنامه ریزی و مدیریت زمان, مهارت های ارتباط موثر, سطوح استدلال منطقی و نظام های بازنمایی بودند. پس از اتمام جلسات آموزش (کاربندی متغیر آزمایش) هر دو گروه مجددا به وسیله آزمون های خودکارآمدی, اضطراب و انگیزش پیشرفت ارزیابی شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی زبانی بر خودکارآمدی, کاهش اضطراب و افزایش انگیزش پیشرفت تاثیر مثبت داشته است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عیسی زادگان، علی، دستوری، رامین، و عبدلی سلطان احمدی، جواد. (1391). اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی زبانی بر خودکارآمدی, اضطراب و انگیزش پیشرفت دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی. مطالعات روان شناختی، 8(4 (33))، 73-94. SID. https://sid.ir/paper/67761/fa

Vancouver: کپی

عیسی زادگان علی، دستوری رامین، عبدلی سلطان احمدی جواد. اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی زبانی بر خودکارآمدی, اضطراب و انگیزش پیشرفت دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی. مطالعات روان شناختی[Internet]. 1391؛8(4 (33)):73-94. Available from: https://sid.ir/paper/67761/fa

IEEE: کپی

علی عیسی زادگان، رامین دستوری، و جواد عبدلی سلطان احمدی، “اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی زبانی بر خودکارآمدی, اضطراب و انگیزش پیشرفت دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی،” مطالعات روان شناختی، vol. 8، no. 4 (33)، pp. 73–94، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67761/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا