مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,085
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مشکلات آموزش پزشکی و راه حل های ممکن از دید کارآموزان و کارورزان دانشکده پزشکی اراک 86-1385

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 121

چکیده

 مقدمه: این مطالعه با هدف تعیین موانع و مشکلات آموزشی و راهکارهای بهبود مشکلات از دید دانشجویان پزشکی شهر اراک در سال 86-1385 انجام شده است.روش کار: در این مطالعه توصیفی - مقطعی بین کلیه کارورزان (28 نفر) و کارآموزان (44 نفر) پرسش نامه ای روا و پایا متشکل از 71 سوال پیرامون مشکلات مربوط به آموزش, تجهیزات, پرسنل, اساتید, انگیزه و شیوه ارزشیابی توزیع شد.نتایج: 68.1 درصد نامناسب بودن مدت آموزش علوم پایه, 86.1 درصد زیاد بودن دروس عمومی, 84.5 درصد عدم ارایه شرح وظایف و طرح درس (91.7 درصد) را در شروع دوره آموزشی مطرح نمودند. اکثریت دانشجویان خواستار یادگیری مهارت بالینی بر روی ماکت قبل از شروع کارآموزی (84.5 درصد) و کارورزی (79.7 درصد) بودند. بیشتر دانشجویان معتقد به تدریس پاتولوژی (86.1 درصد) و فارماکولوژی (97.2 درصد) هرکورس به همراه خود کورس دربالین بودند. آنها عدم تنوع کافی (71.8 درصد) وسایل کمک آموزشی و نامناسب بودن فضای سالن کنفرانس (54.9 درصد) و کتابخانه (76.1 درصد), را بیان نمودند. 81.7 درصد نامناسب بودن رفتار و همکاری (58.6 درصد) پرسنل با دانشجو را گزارش کردند. در مقوله اساتید میانگین5.1 ±16.8 بود (از حداکثر 30). اکثریت دانشجویان نگران آینده شغلی مبهم (87.1 درصد) بودند و 78.6 درصد معتقد بودند که امتحانات سواد آنان را ارزیابی نمی کند.نتیجه گیری: ارایه طرح درس در شروع هر دوره آموزشی و فراگیری مهارت بالینی بر روی ماکت قبل از شروع کارآموزی و کارورزی نیز از جمله در خواست های دانشجویان است که به راحتی قابل انجام است. ادغام دروس پایه و بالینی و تدریس پاتولوژی و فارماکولوژی هرکورس به همراه خود کورس در بالین در صورت اجرا می تواند فرا گیری دروس علوم پایه و بالینی را تسهیل کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصری، خدیجه، کهبازی، منیژه، نوروزی، افسانه، و نصری، شکوفه. (1388). مشکلات آموزش پزشکی و راه حل های ممکن از دید کارآموزان و کارورزان دانشکده پزشکی اراک 86-1385. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 12(4 (ویژه نامه شماره 1))، 111-121. SID. https://sid.ir/paper/69119/fa

    Vancouver: کپی

    نصری خدیجه، کهبازی منیژه، نوروزی افسانه، نصری شکوفه. مشکلات آموزش پزشکی و راه حل های ممکن از دید کارآموزان و کارورزان دانشکده پزشکی اراک 86-1385. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1388؛12(4 (ویژه نامه شماره 1)):111-121. Available from: https://sid.ir/paper/69119/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه نصری، منیژه کهبازی، افسانه نوروزی، و شکوفه نصری، “مشکلات آموزش پزشکی و راه حل های ممکن از دید کارآموزان و کارورزان دانشکده پزشکی اراک 86-1385،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 12، no. 4 (ویژه نامه شماره 1)، pp. 111–121، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69119/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button