مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

به کارگیری مدل شکاف کیفیت خدمات (سروکوال: ServQual) در مجتمع آموزشی درمانی امام خمینی (ره): 1390

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 18

چکیده

 مقدمه: بخش خدمات و کیفیت ارائه آن به افراد در بیمارستان ها به عنوان یکی از سازمان های بزرگ و پیچیده خدماتی و مهم ترین واحدهای ارائه خدمات در نظام سلامت, بسیار برجسته است و نظر بیماران میزان کیفیت خدمات ارائه شده را تعیین می نماید. هدف از انجام این مطالعه, ارزیابی میزان شکاف کیفیت خدمات ارائه شده در مجتمع آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) تهران با استفاده از تفاوت بین ادراکات و انتظارات بیماران از خدمات است.روش کار: نظرات 116 نفر از بیماران بستری در مجتمع آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) تهران در پژوهشی مقطعی با استفاده از پرسشنامه شش بعدی مدل سروکوال, مورد بررسی قرار گرفت و روایی و پایایی پرسشنامه توسط محققین تایید گردید. نمونه با استفاده از فرمول آماری کوکران تخمین زده شد و با استفاده از آزمون های آماری t مستقل, آزمون همبستگی پیرسون و آزمون آنووا, تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: در تمام ابعاد کیفیت خدمات ارائه شده, شکاف منفی وجود داشت؛ بیش ترین شکاف (2.55-) در بعد دسترسی و کم ترین میزان آن (0.697-) در بعد تضمین به دست آمد. هم چنین هیچ یک از متغیرهای زمینه ای, شامل جنس, وضع تاهل, بیمه, دفعات مراجعه, سن و میزان تحصیلات, ارتباط آماری معنی داری با شکاف کیفیت خدمات (P>0.05) به دست نداد.نتیجه گیری: در هیچ یک از ابعاد, انتظارت بیماران, برآورده نشده است و می توان, به جز در بعد دسترسی, با اثرگذاری بر هر طرف از انتظارات و یا ادراکات, بر طرف دیگر ابعاد اثر گذاشت. در حالت کلی, فضای زیادی برای بهبود کیفیت خدمات در این مرکز وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابوالقاسم گرجی، حسن، طباطبایی، سیدمهدی، و اکبری، امین. (1392). به کارگیری مدل شکاف کیفیت خدمات (سروکوال: ServQual) در مجتمع آموزشی درمانی امام خمینی (ره): 1390. مدیریت سلامت، 16(51)، 7-18. SID. https://sid.ir/paper/130017/fa

    Vancouver: کپی

    ابوالقاسم گرجی حسن، طباطبایی سیدمهدی، اکبری امین. به کارگیری مدل شکاف کیفیت خدمات (سروکوال: ServQual) در مجتمع آموزشی درمانی امام خمینی (ره): 1390. مدیریت سلامت[Internet]. 1392؛16(51):7-18. Available from: https://sid.ir/paper/130017/fa

    IEEE: کپی

    حسن ابوالقاسم گرجی، سیدمهدی طباطبایی، و امین اکبری، “به کارگیری مدل شکاف کیفیت خدمات (سروکوال: ServQual) در مجتمع آموزشی درمانی امام خمینی (ره): 1390،” مدیریت سلامت، vol. 16، no. 51، pp. 7–18، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130017/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button