مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پزشکی دختر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر مبنای تمامیت خواهی و جو عاطفی خانواده در سال تحصیلی 96-1395

صفحات

 صفحه شروع 293 | صفحه پایان 304

چکیده

 زمینه و هدف: فرسودگی تحصیلی مساله ای مهمی است که با عملکرد ضعیف تحصیلی در ارتباط است. گرچه, توجه زیادی به این مساله شده است, اما پژوهش های محدودی در رابطه با نقش تمامیت خواهی و جو عاطفی خانواده انجام شده است. هدف اصلی پژوهش حاضر پیش بینی فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پزشکی دختر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال تحصیلی 96-1395 بر مبنای تمامیت خواهی و جو عاطفی خانواده بود. مواد و روش ها: این پژوهش از نوع توصیفی است. جامعه پژوهش را دانشجویان پزشکی دختر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشکیل می دادند که 200 نفر از آنها در سال تحصیلی 96-1395 به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و با مقیاس های فرسودگی تحصیلی Schaufeli و همکاران, تمامیت خواهی بشارت و جو عاطفی خانواده Hilburn-Cobb مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آمار توصیفی (میانگین ± انحراف معیار), آزمون های همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که رابطه تمامیت خواهی و فرسودگی تحصیلی (r=0.218, P<0.001) و نیز رابطه بین جو عاطفی خانواده با فرسودگی تحصیلی (r=-0.289, P<0.001) معنی دار است. نتایج رگرسیون خطی چندگانه نیز نشان داد که تمامیت خواهی (B=0.193, P=0.005) و جو عاطفی خانواده (B=-0.403, P=0.001) توان پیش بینی فرسودگی تحصیلی را دارند و 14.2 درصد واریانس فرسودگی تحصیلی دانشجویان را تبیین می کنند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج, در طرح های مداخلاتی, توجه به نقش تمامیت خواهی و جو عاطفی خانواده جهت پیش گیری و یا کاهش فرسودگی تحصیلی دانشجویان ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی حسنی، مهرداد. (1397). پیش بینی فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پزشکی دختر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر مبنای تمامیت خواهی و جو عاطفی خانواده در سال تحصیلی 96-1395. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 17(4 )، 293-304. SID. https://sid.ir/paper/71431/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی حسنی مهرداد. پیش بینی فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پزشکی دختر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر مبنای تمامیت خواهی و جو عاطفی خانواده در سال تحصیلی 96-1395. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1397؛17(4 ):293-304. Available from: https://sid.ir/paper/71431/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد حاجی حسنی، “پیش بینی فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پزشکی دختر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر مبنای تمامیت خواهی و جو عاطفی خانواده در سال تحصیلی 96-1395،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 17، no. 4 ، pp. 293–304، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71431/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button