Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,987
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

958
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی فرم فارسی مقیاس نگرش نسبت به کاربرد تکنولوژی در آموزش میان معلمان مقطع متوسطه شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 126

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر, ارایه یک مقیاس اندازه گیری نگرش نسبت به کاربرد تکنولوژی در آموزش است. به همین منظور از میان جامعه آماری که کلیه معلمان مقطع متوسطه شهر اصفهان را شامل می شد, 311 نفر (160 زن و 151 مرد) به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش ترجمه (فرم) فارسی مقیاس نگرش نسبت به کاربرد تکنولوژی در آموزش بود. پس از گردآوری داده ها به وسیله نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. ضریب اعتماد (پایایی) آلفا با حذف گویه هایی که همبستگی پایینی با کل مقیاس داشتند, 0.84 محاسبه شد که در روش بازآزمایی دقت این ضریب تایید شد. تحلیل عاملی گویه های مقیاس بیانگر این بود که بیش از 61 درصد واریانس نمرات کل با این مقیاس تبین می شد. پس از چرخش عوامل, همبستگی میان هر گویه با هر عامل در بهترین حالت مشخص گردید که بر اساس آن پنج عامل نامگذاری شدند, و نشان داد که مقیاس چند بعدی است. انجام آزمون تی مستقل روی داده ها نشان داد که میان جنسیت معلمان و نگرش آنها تفاوت معنادار موجود نیست, ولی معلمان هنرستان نگرش بهتری نسبت به همکاران دبیرستانی خود داشتند. در مجموع نگرش معلمان مثبت ارزیابی شد. از این مقیاس به عنوان ابزاری دقیق در دیگر پژوهشها می توان بهره برد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مشتاقی لارگانی، سعید، قربانی، سمیرا، و رضاییان، حمید. (1387). اعتباریابی فرم فارسی مقیاس نگرش نسبت به کاربرد تکنولوژی در آموزش میان معلمان مقطع متوسطه شهر اصفهان. نوآوری های آموزشی، 7(26)، 107-126. SID. https://sid.ir/paper/75340/fa

Vancouver: کپی

مشتاقی لارگانی سعید، قربانی سمیرا، رضاییان حمید. اعتباریابی فرم فارسی مقیاس نگرش نسبت به کاربرد تکنولوژی در آموزش میان معلمان مقطع متوسطه شهر اصفهان. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1387؛7(26):107-126. Available from: https://sid.ir/paper/75340/fa

IEEE: کپی

سعید مشتاقی لارگانی، سمیرا قربانی، و حمید رضاییان، “اعتباریابی فرم فارسی مقیاس نگرش نسبت به کاربرد تکنولوژی در آموزش میان معلمان مقطع متوسطه شهر اصفهان،” نوآوری های آموزشی، vol. 7، no. 26، pp. 107–126، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75340/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا