Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,501
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,377
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر شیوه های جرات ورزی بر سازگاری اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش بررسی مقایسه ای تاثیر شیوه های جرات ورزی (رد قاطعانه, بیان قاطعانه و درخواست قاطعانه) بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان پسر و دختر دوره راهنمایی شهر شهرضا در سال تحصیلی 85-1384 بوده است. بدین منظور, 240 دانش آموز (120 دانش آموز پسر و 120 دانش آموز دختر) پایه سوم به شیوه تصادفی طبقه ای از بین دانش آموزان دوره راهنمایی شهر شهرضا به عنوان آزمودنی های پژوهش انتخاب شدند و به طور تصادفی به گروه های آزمایشی و گروه کنترل اختصاص یافتند. پیش از مداخله آموزشی, گروه های آزمایشی و گواه با مقیاس رفتار سازشی واینلند مورد ارزیابی قرار گرفتند. گروه های آزمایشی در ده جلسه آموزش جرات ورزی به شیوه گروهی شرکت نمودند. آزمودنی های گروه کنترل هیچ گونه مداخله ای دریافت نکردند. در پایان مداخله آموزشی, گروه های آزمایشی و گروه کنترل بار دیگر با همان آزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده های به دست آمده با استفاده از تحلیل کواریانس تجزیه و تحلیل شدند. نتایج حاکی از آن بود که متغیر جنس (F=12.64, P<0.05) و شیوه های جرات ورزی (F=77.96, P<0.05) و تعامل جنس آزمودنی ها با شیوه های جرات ورزی (F=3.17, P<0.05) به لحاظ آماری معنی داری هستند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رحیمیان بوگر، اسحاق، شاره، حسین، حبیبی عسگرآبادی، مجتبی، و بشارت، محمدعلی. (1386). بررسی تاثیر شیوه های جرات ورزی بر سازگاری اجتماعی. نوآوری های آموزشی، 6(23)، 29-54. SID. https://sid.ir/paper/75549/fa

Vancouver: کپی

رحیمیان بوگر اسحاق، شاره حسین، حبیبی عسگرآبادی مجتبی، بشارت محمدعلی. بررسی تاثیر شیوه های جرات ورزی بر سازگاری اجتماعی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1386؛6(23):29-54. Available from: https://sid.ir/paper/75549/fa

IEEE: کپی

اسحاق رحیمیان بوگر، حسین شاره، مجتبی حبیبی عسگرآبادی، و محمدعلی بشارت، “بررسی تاثیر شیوه های جرات ورزی بر سازگاری اجتماعی،” نوآوری های آموزشی، vol. 6، no. 23، pp. 29–54، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75549/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا