مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,441
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه اثربخشی روشهای آموزش ریاضی به دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 92

چکیده

 برخی دانش آموزان, به رغم برخورداری از هوش طبیعی یا حتی بالاتر از طبیعی و دارا بودن حواس بینایی و شنوایی سالم, قادر به فراگیری مطالب آموزشی و مفاهیم ویژه با استفاده از روشهای متداول در مدارس نیستند. این قبیل دانش آموزان را, که در کتابهای روان شناسی با نامهای گوناگون نامیده اند, ساموئل کرک, در سال 1963, به عنوان کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری مطرح کرد. یکی از انواع ناتوانیهای یادگیری در دانش آموزان, ناتوانی یادگیری ریاضی است که حاکی از دشواریهایی در درک مفاهیم ریاضی است. در این پژوهش, اثربخشی سه روش آمرزش تکلیف, آموزش فرایند یا توانایی, و آموزش تکلیف- فرایند در آموزش ریاضی به دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری ریاضی بررسی و مقایسه شده است. یافته های پژوهش نشان می دهند که میان نمره های پیش آزمون و پس آزمون آزمودنی ها در آزمون پیشرفت تحصیلی اختلاف معناداری وجود دارد که ناشی از اجرای روشهای آموزش است. به عبارت دیگر یافته های پژوهش نشان می دهند که روش آموزش تکلیف, آموزش فرایند یا توانایی, و آموزش تکلیف- فرایند در آموزش ریاضی به آزمودنی ها موثر بوده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عریضی سامانی، سیدحمیدرضا، و عابدی، احمد. (1383). بررسی و مقایسه اثربخشی روشهای آموزش ریاضی به دانش ‌آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری دوره ابتدایی. نوآوری های آموزشی، 3(8)، 79-92. SID. https://sid.ir/paper/75603/fa

Vancouver: کپی

عریضی سامانی سیدحمیدرضا، عابدی احمد. بررسی و مقایسه اثربخشی روشهای آموزش ریاضی به دانش ‌آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری دوره ابتدایی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1383؛3(8):79-92. Available from: https://sid.ir/paper/75603/fa

IEEE: کپی

سیدحمیدرضا عریضی سامانی، و احمد عابدی، “بررسی و مقایسه اثربخشی روشهای آموزش ریاضی به دانش ‌آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری دوره ابتدایی،” نوآوری های آموزشی، vol. 3، no. 8، pp. 79–92، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75603/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button