مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش همتایان بر استدلال بالینی دانشجویان پزشکی مقاطع کارآموزی و کارورزی در بخش اورولوژی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج

صفحات

 صفحه شروع 480 | صفحه پایان 488

چکیده

 زمینه و هدف: در یادگیری از طریق همتایان, هم زمان دانشجویان به عنوان معلم و فراگیر عمل می کنند. هدف این مطالعه بررسی تاثیر آموزش به کمک همتایان بر مهارت های استدلال بالینی دانشجویان پزشکی مقاطع کارورزی و کارآموزی بود.روش بررسی: این مطالعه کارآزمایی آموزشی در شش دوره متوالی بر روی دانشجویان کارآموز (42 نفر) و کارورز (24 نفر) که بر اساس حروف الفبا در قالب گروه های 7 نفره و 4 نفره هم زمان وارد بخش اورولوژی می شدند, انجام شد. سه دوره اول به عنوان گروه شاهد و سه دوره دوم به عنوان گروه مورد در نظر گرفته شدند. بخشی از وظایف آموزشی اساتید در گروه مورد به عهده کارورزان قرار گرفت و جنبه های مختلف توانایی استدلال بالینی دانشجویان در مراحل پیش و پس از مداخله آموزشی مورد سنجش قرار گرفت. داده ها با آزمون آماری تی مستقل تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نمرات کارآموزان گروه مورد در حیطه های؛ اقدامات تشخیصی, فرضیه سازی بالینی و حل مساله افزایش معنی داری نسبت به نمرات گروه شاهد نشان داد (p<0.05), در حالی که نمرات کارورزان گروه مورد در این حیطه ها افزایش معنی داری نشان داد (p>0.05).نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد, یادگیری به کمک همتایان بر افزایش مهارت استدلال بالینی دانشجویان مقطع کارآموزی موثر است. ایفای نقش دانشجو به عنوان معلم باعث تلفیق نگرش, مهارت و دانش در آموزش دهنده و آرامش در یاد گیرنده می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محرابی سی سخت، صدراله، صناعی مقدم، زینب، کریم زاده شیرازی، کامبیز، ربانی، سیدمحمدرضا، نیکنام، حمید، و روزبهی، امراله. (1390). تاثیر آموزش همتایان بر استدلال بالینی دانشجویان پزشکی مقاطع کارآموزی و کارورزی در بخش اورولوژی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج. ارمغان دانش، 16(5 (پی در پی 65))، 480-488. SID. https://sid.ir/paper/77464/fa

    Vancouver: کپی

    محرابی سی سخت صدراله، صناعی مقدم زینب، کریم زاده شیرازی کامبیز، ربانی سیدمحمدرضا، نیکنام حمید، روزبهی امراله. تاثیر آموزش همتایان بر استدلال بالینی دانشجویان پزشکی مقاطع کارآموزی و کارورزی در بخش اورولوژی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج. ارمغان دانش[Internet]. 1390؛16(5 (پی در پی 65)):480-488. Available from: https://sid.ir/paper/77464/fa

    IEEE: کپی

    صدراله محرابی سی سخت، زینب صناعی مقدم، کامبیز کریم زاده شیرازی، سیدمحمدرضا ربانی، حمید نیکنام، و امراله روزبهی، “تاثیر آموزش همتایان بر استدلال بالینی دانشجویان پزشکی مقاطع کارآموزی و کارورزی در بخش اورولوژی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج،” ارمغان دانش، vol. 16، no. 5 (پی در پی 65)، pp. 480–488، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/77464/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button