مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,187
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر دانش تغذیه ای رابطین بهداشتی شهر یاسوج، سال 1379

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 54

چکیده

 با توجه به نبود اطلاعات کافی در مورد تاثیر روشهای آموزشی مختلف بر سطح دانش کارکنان بهداشتی به ویژه رابطین بهداشتی, این پژوهش با هدف تعیین و مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر دانش تغذیه ای رابطین بهداشتی شهر یاسوج انجام شد.مطالعه به صورت نیمه تجربی در سه گروه از رابطین بهداشتی که به طور تصادفی به گروه های آموزش با سخنرانی (n=12), آموزش پمفلت و گواه بدون آموزش (n=12) تقسیم شدند, انجام شد. مواد آموزشی, آموزش تغذیه طبیعی و محتوای آموزش در مورد گروه سخنرانی و پمفلت یکسان بود, ولی در گروه گواه, آموزش داده نشد. آزمون 20 نمره ای قبل و بعد از آموزش, در سه گروه به عمل آمد و نتایج با آنالیز واریانس و دستورالعمل شفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در حالی که بین میانگین نمرات سه گروه در پیش آزمون اختلاف معنی داری وجود نداشت, نتایج نشان داد که میانگین و انحراف معیار نمره پس آزمون گروه سخنرانی 13.77±1.36, گروه پمفلت 12.17±2.48, و گروه گواه 10.8±2.8, بود.پس از آموزش, میانگین نمره افراد در روش سخنرانی با گروه گواه (13.77 در مقابل 10.8) اختلاف معنی داری داشت (p<0.05) ولی با گروه پمفلت اختلاف معنی داری نداشت (13.77 در مقابل 12.17). اگرچه میانگین نمرات افراد گروه پمفلت بیش از افراد گواه (12.17 در مقابل 10.8) است, اما معنی دار بودن این اختلاف توسط آنالیز واریانس تایید نگردید.بنابراین می توان نتیجه گرفت که سخنرانی یک روش آموزشی موثر می باشد و می توان روش پمفلت را در مواردی که از سایر روشهای آموزشی موثرتر نمی توان استفاده کرد, مورد استفاده قرار داد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مومنی، ابراهیم، و ملک زاده، جان محمد. (1379). بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر دانش تغذیه ای رابطین بهداشتی شهر یاسوج, سال 1379. ارمغان دانش، 5(20-19)، 49-54. SID. https://sid.ir/paper/77692/fa

Vancouver: کپی

مومنی ابراهیم، ملک زاده جان محمد. بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر دانش تغذیه ای رابطین بهداشتی شهر یاسوج, سال 1379. ارمغان دانش[Internet]. 1379؛5(20-19):49-54. Available from: https://sid.ir/paper/77692/fa

IEEE: کپی

ابراهیم مومنی، و جان محمد ملک زاده، “بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر دانش تغذیه ای رابطین بهداشتی شهر یاسوج, سال 1379،” ارمغان دانش، vol. 5، no. 20-19، pp. 49–54، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/77692/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button