مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,647
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,259
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر قصه گویی به روش ایفای نقش بر مهارتهای ارتباطی واجتماعی کودکان اوتیسمی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 37

چکیده

 مقدمه: اختلال طیف اوتیسم شایع ترین اختلال نافذ رشد می باشد. نقصان در مهارتهای اجتماعی, علایق, رفتار و فعالیت های تکراری و محدود, علائم مشخصه آن می باشد. مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که با اجرای قصه گویی به روش ایفای نقش بر واحد های مورد پژوهش انجام شده است. جامعه مورد نظر در این پژوهش شامل کلیه بیماران مبتلا به اوتیسم, که در مراکز اوتیسم شهرستان خرم اباد در سال1396 پرونده داشتند می باشد. 30 کودک اوتیسمی 16-5 ساله به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه ATECقبل و بعد از اجرای مداخله جمع آوری و سپس پردازش شد. یافته ها: میانگین مهارت های ارتباطی (گفتار, زبان و ارتباط) قبل از مداخله 855/0 به 24/1 بعد از آن رسید, میانگین مهارت های اجتماعی از 822/0 به 21/1 بعد از مداخله رسید. در این زمینه میزان همبستگی پاسخ ها قبل و بعد 684/0 مشاهده شد که معنی داری آن با 000/0p= تایید شده است. بحث و نتیجه گیری: قصه گویی به روش ایفای نقش یکی از مداخله های درمانی موثر و مقرون به صرفه, برای بهبود عملکرد ارتباطی و اجتماعی کودکان اوتیسمی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سپه وندی، سمیه، صاحب الزمانی، محمد، و فراهانی، حجت اله. (1398). بررسی تاثیر قصه گویی به روش ایفای نقش بر مهارتهای ارتباطی واجتماعی کودکان اوتیسمی. یافته، 21(1 (پیاپی 79) )، 25-37. SID. https://sid.ir/paper/79960/fa

    Vancouver: کپی

    سپه وندی سمیه، صاحب الزمانی محمد، فراهانی حجت اله. بررسی تاثیر قصه گویی به روش ایفای نقش بر مهارتهای ارتباطی واجتماعی کودکان اوتیسمی. یافته[Internet]. 1398؛21(1 (پیاپی 79) ):25-37. Available from: https://sid.ir/paper/79960/fa

    IEEE: کپی

    سمیه سپه وندی، محمد صاحب الزمانی، و حجت اله فراهانی، “بررسی تاثیر قصه گویی به روش ایفای نقش بر مهارتهای ارتباطی واجتماعی کودکان اوتیسمی،” یافته، vol. 21، no. 1 (پیاپی 79) ، pp. 25–37، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/79960/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button