مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

928
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

265
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش تغذیه به دو روش بحث گروهی و بسته چندرسانه ای بر حیطه های یادگیری زنان باردار

صفحات

 صفحه شروع 441 | صفحه پایان 452

چکیده

 زمینه و هدف: بارداری, از پرمخاطره ترین دوره های زندگی زنان است و تغذیه این دوران, سلامت مادر و جنین را تحت تاثیر قرار می دهد. این مطالعه با هدف مقایسه اثربخشی آموزش تغذیه به روش بحث گروهی و به کارگیری بسته چندرسانه ای بر حیطه های یادگیری زنان باردار انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه نیمه تجربی قبل و بعد با گروه کنترل می باشد که در سال 1392, روی 150 نفر از زنان باردار انتخاب شده از بین مراکز بهداشتی- درمانی شهرستان مشهد, به روش سهمیه ای غیرتصادفی, انجام شد. قبل مداخله, پیش آزمون با پرسش نامه محقق ساخته رواپایاشده به روش آزمون مجدد و ضریب آلفای کرونباخ, از آزمودنی ها صورت گرفت. یک ماه بعد از مداخله, پرسش نامه پس آزمون تکمیل شد. داده ها با استفاده از نرم افزار spss20 و آزمون های آماری ANOVA یک طرفه, تی زوجی, مک نمار, کای اسکوئر و در سطح p<0.05 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: در گروه بسته چندرسانه ای میانگین نمرات پایانی, بیشتر از گروه های بحث گروهی و کنترل بود. بعد از مداخله, نمرات حیطه شناختی اختلاف کاملا معناداری درگروه های بسته چندرسانه ای, بحث گروهی و کنترل داشت (p=0.000) نمرات حیطه عاطفی بعد ازمداخله درگروه های بسته چندرسانه ای, بحث گروهی و کنترل اختلاف معناداری نداشت (p=0.061).نتیجه گیری: دو روش به کارگیری بسته جندرسانه ای و بحث گروهی موجب ارتقای قابل توجهی برنمرات حیطه شناختی گروه های تحت مداخله نسبت به قبل از مداخله و نسبت به گروه کنترل داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشکی، مهدی، شفقی، خسرو، و سیدی ثانی، سیده خدیجه. (1393). مقایسه اثربخشی آموزش تغذیه به دو روش بحث گروهی و بسته چندرسانه ای بر حیطه های یادگیری زنان باردار. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 21(3)، 441-452. SID. https://sid.ir/paper/82058/fa

    Vancouver: کپی

    مشکی مهدی، شفقی خسرو، سیدی ثانی سیده خدیجه. مقایسه اثربخشی آموزش تغذیه به دو روش بحث گروهی و بسته چندرسانه ای بر حیطه های یادگیری زنان باردار. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1393؛21(3):441-452. Available from: https://sid.ir/paper/82058/fa

    IEEE: کپی

    مهدی مشکی، خسرو شفقی، و سیده خدیجه سیدی ثانی، “مقایسه اثربخشی آموزش تغذیه به دو روش بحث گروهی و بسته چندرسانه ای بر حیطه های یادگیری زنان باردار،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 21، no. 3، pp. 441–452، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82058/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button