مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,018
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,240
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی، بر کاهش نشانه های کمبود توجه و بیش فعالی در دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 58

چکیده

 هدف: بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکرد های اجرایی بر کاهش نشانه های کمبود توجه و بیش فعالی است.روش: جامعه آماری پژوهش, دانش آموزان دوره ابتدایی شهر اصفهان بودند که در سال تحصیلی 88 - 87 تحصیل می کردند. برای انجام پژوهش, 40 دانش آموز با اختلال کمبود توجه - بیش فعالی (10 نفر گروه کمبود توجه, 10 نفر گروه بیش فعال, 10 نفر گروه شاهد کمبود توجه و 10 نفر گروه شاهد بیش فعال را به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و بررسی شدند. روش تحقیق, آزمایشی بود از پرسشنامه نشانه های اختلال کمبود توجه - بیش فعالی (براساس (DSM-IV استفاده شد. آموزش بر اساس تکنیک بازداری از طریق بازی انجام شد.یافته ها: نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری (MANOVA) نشان داد, آموزش کارکردهای اجرایی در کاهش نشانه های کمبود توجه و بیش فعالی موثر واقع شده است.نتیجه گیری: نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که آموزش کارکرد های اجرایی بر کاهش نشانه های کمبود توجه - بیش فعالی تاثیر دارد و می تواند در کنار سایر درمان های مربوط به این اختلال مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صاحبان، فاطمه، امیری، شعله، کجباف، محمدباقر، و عابدی، احمد. (1389). بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی, بر کاهش نشانه های کمبود توجه و بیش فعالی در دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر اصفهان. تازه های علوم شناختی، 12(1 (مسلسل 45))، 52-58. SID. https://sid.ir/paper/82717/fa

    Vancouver: کپی

    صاحبان فاطمه، امیری شعله، کجباف محمدباقر، عابدی احمد. بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی, بر کاهش نشانه های کمبود توجه و بیش فعالی در دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر اصفهان. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1389؛12(1 (مسلسل 45)):52-58. Available from: https://sid.ir/paper/82717/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه صاحبان، شعله امیری، محمدباقر کجباف، و احمد عابدی، “بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی, بر کاهش نشانه های کمبود توجه و بیش فعالی در دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر اصفهان،” تازه های علوم شناختی، vol. 12، no. 1 (مسلسل 45)، pp. 52–58، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82717/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا