مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

915
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

119
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تداخل گیرنده های آلفا-1- آدرنرژیک هیپوکامپ پشتی با اثرات 2-212,WIN55 بر روی به خاطر آوری حافظه اجتنابی مهاری

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 106

چکیده

 زمینه و هدف: در این مطالعه نقش گیرنده های آلفا-1- آدرنرژیک هیپوکامپ پشتی در فراموشی القا شده با WIN55,212-2 و یادگیری وابسته به وضعیت WIN55,212-2 در رت های نر بالغ مورد بررسی قرار گرفته است.روشها: در این مطالعه از فنیل افرین به عنوان آگونیست و پرازوسین به عنوان آنتاگونیست گیرنده آلفاـ1ـ آدرنرژیک و از WIN55,212-2 به عنوان آگونیست گیرنده های کانابینوئیدی استفاده شده است. کانول گذاری دو طرفه در ناحیه CA1 هیپوکامپ پشتی انجام شد و موش ها در دستگاه یادگیری اجتنابی مدل step-down آموزش داده شدند. 24 ساعت بعد از آموزش تاخیر حیوانات در پایین آمدن از سکو اندازه گیری شد.یافته ها: تزریق پس از آموزش (0.0, 25.5 µg/rat) WIN55,212-2 به هیپوکامپ پشتی باعث تخریب حافظه می شود. فراموشی القا شده با تزریق پس از آموزش µg/rat) WIN55,212-2 (0.5 با تزریق همان مقدار WIN55,212-2 قبل از آزمون اصلاح شد, که به این پدیده یادگیری وابسته به وضعیت گفته می شود. تزریق فنیل افرین (µg/rat 0.0 ,5.75) در روز آزمون حافظه تخریب شده با WIN55,212-2 روز آموزش را بهبود می بخشد, از سوی دیگر تزریق پرازوسین (µg/rat 0.5) در روز آزمون, جلوی بازگشت حافظه با WIN55,212-2 روز آزمون را می گیرد. توجه به این نکته حائز اهمیت می باشد که که تزریق همین مقادیر فنیل افرین و پرازوسین به تنهایی اثری برروی حافظه ندارد.نتیجه گیری: این مشاهدات نشان می دهد که گیرنده های آلفا -1 - آدرنرژیک هیپوکامپ پشتی نقش مهمی در یادگیری وابسته به وضعیت WIN55,212-2 بر عهده دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشفق، اعظم، بابایی، پروین، پیری، مرتضی، عریان، شهربانو، سلطانی، بهرام، و زرین دست، محمدرضا. (1389). تداخل گیرنده های آلفا-1- آدرنرژیک هیپوکامپ پشتی با اثرات 2-212,WIN55 بر روی به خاطر آوری حافظه اجتنابی مهاری. علوم دارویی (pharmaceutical sciences)، 16(2)، 99-106. SID. https://sid.ir/paper/48530/fa

    Vancouver: کپی

    مشفق اعظم، بابایی پروین، پیری مرتضی، عریان شهربانو، سلطانی بهرام، زرین دست محمدرضا. تداخل گیرنده های آلفا-1- آدرنرژیک هیپوکامپ پشتی با اثرات 2-212,WIN55 بر روی به خاطر آوری حافظه اجتنابی مهاری. علوم دارویی (pharmaceutical sciences)[Internet]. 1389؛16(2):99-106. Available from: https://sid.ir/paper/48530/fa

    IEEE: کپی

    اعظم مشفق، پروین بابایی، مرتضی پیری، شهربانو عریان، بهرام سلطانی، و محمدرضا زرین دست، “تداخل گیرنده های آلفا-1- آدرنرژیک هیپوکامپ پشتی با اثرات 2-212,WIN55 بر روی به خاطر آوری حافظه اجتنابی مهاری،” علوم دارویی (pharmaceutical sciences)، vol. 16، no. 2، pp. 99–106، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/48530/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button