مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر تاخیر رضایتمندی دانش آموزان دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 98

چکیده

 مقدمه: هدف این پژوهش, بهبود تاخیر رضایتمندی تحصیلی دانش آموزان, با تاکید بر نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی است.روش: پژوهش حاضر از نوع آزمایشی است و جامعه ی آماری آن را تمامی دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان شهرستان یزد تشکیل می دهند. از این تعداد 60 نفر به عنوان نمونه انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جای گرفتند. ابتدا هر دو گروه به پرسش نامه ی تاخیر در رضایتمندی تحصیلی پاسخ دادند و سپس گروه آزمایش طی 21 به جلسه تحت آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی قرار گرفت. در نهایت هر دو گروه مجددا پرسش نامه تاخیر در رضایتمندی تحصیلی پاسخ دادند.یافته ها: نتایج تجزیه و تحلیل داده ها, که به روش تحلیل کوواریانس صورت گرفت, نشان داد که آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی, تاخیر در رضایتمندی تحصیلی را ارتقا داده است.نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر می تواند زمینه ی پویایی فرآیند آموزش و یادگیری و بهبود مهارت تاخیر در رضایتمندی تحصیلی دانش آموزان را فراهم آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزگربفرویی، کاظم، هاشمی، اکرم السادات، و زارعی محمودآبادی، حسن. (1396). بررسی اثر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر تاخیر رضایتمندی دانش آموزان دبیرستانی. تازه های علوم شناختی، 19(1 )، 91-98. SID. https://sid.ir/paper/82805/fa

    Vancouver: کپی

    برزگربفرویی کاظم، هاشمی اکرم السادات، زارعی محمودآبادی حسن. بررسی اثر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر تاخیر رضایتمندی دانش آموزان دبیرستانی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1396؛19(1 ):91-98. Available from: https://sid.ir/paper/82805/fa

    IEEE: کپی

    کاظم برزگربفرویی، اکرم السادات هاشمی، و حسن زارعی محمودآبادی، “بررسی اثر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر تاخیر رضایتمندی دانش آموزان دبیرستانی،” تازه های علوم شناختی، vol. 19، no. 1 ، pp. 91–98، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82805/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button