مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر بخشی روش های آموزش دو جانبه و خواندن مشترک راهبردی بر درک خواندن و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 117

چکیده

 این پژوهش تاثیر دو روش آموزش راهبردهای یادگیری, یعنی «آموزش دو جانبه» و «خواندن مشترک راهبردی» را بر درک خواندن و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان بررسی می کند. به این منظور پنجاه دانش آموز را به صورت تصادفی در سه گروه, دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل قرار دادند. هر یک از گروه ها از سه سطح پیشرفت تحصیلی بالا, متوسط و پایین تشکیل شده بود. پیش و پس از ارایه آموزش به گروه های آموزشی, هر سه گروه در درک خواندن و خودپنداره تحصیلی آزمایش شدند. تحلیل نتایج به دست آمده نشانگر اثربخشی روش های «آموزش دو جانبه» و «خواندن مشترک راهبردی» در درک خواندن دانش آموزان, و تاثیر «روش خواندن مشترک راهبردی» بر خودپنداره تحصیلی یادگیرندگان بود. همچنین یافته ها نشانگر برتری روش «آموزش خواندن مشترک راهبردی» در هر دو زمینه درک خواندن و خودپنداره تحصیلی نسبت به «آموزش دو جانبه» بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزدی، مهشید. (1384). بررسی اثر بخشی روش های آموزش دو جانبه و خواندن مشترک راهبردی بر درک خواندن و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان شهر تهران. تعلیم و تربیت، 21(3 (مسلسل 83))، 87-117. SID. https://sid.ir/paper/87698/fa

    Vancouver: کپی

    ایزدی مهشید. بررسی اثر بخشی روش های آموزش دو جانبه و خواندن مشترک راهبردی بر درک خواندن و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان شهر تهران. تعلیم و تربیت[Internet]. 1384؛21(3 (مسلسل 83)):87-117. Available from: https://sid.ir/paper/87698/fa

    IEEE: کپی

    مهشید ایزدی، “بررسی اثر بخشی روش های آموزش دو جانبه و خواندن مشترک راهبردی بر درک خواندن و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان شهر تهران،” تعلیم و تربیت، vol. 21، no. 3 (مسلسل 83)، pp. 87–117، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87698/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button