مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,013
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر برنامه درسی تجربه شده بر رضایت دانشجویان ورودی مهندسی و علوم پایه دانشگاه شیراز - پیشنهاد مدل توضیحی برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 96

چکیده

 در سالیان اخیر تلاش های فراوانی برای تعیین عوامل موثر بر رضایت دانشجویان صورت گرفته است. یکی از مهمترین این عوامل, برنامه درسی تجربه شده توسط دانشجو می باشد. این تحقیق در تلاش بود تا نقش برنامه درسی تجربه شده را در رضایت دانشجویان مهندسی و علوم پایه را به منظور پیشنهاد مدل بهینه برنامه درسی بررسی نماید. بدین منظور 388 نفر از دانشجویان ورودی رشته های مهندسی و علوم پایه دانشگاه شیراز به عنوان نمونه انتخاب شدند و داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزارهای Spss و Lisrel و با روش تحلیل مسیر مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که: -1 برنامه درسی تجربه شده واسطه معنی داری برای رضایت دانشجویان سال اول بود. -2 همه متغیرهای برنامه درسی تجربه شده واسطه معنی داری برای رضایت دانشجویان سال اول بودند. در پایان بر اساس نتایج به دست آمده مدلی از ارزیابی برنامه ریزی درسی ارایه شد و محدودیت ها و پیشنهادهای تحقیق ارایه شدند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدی، مهدی. (1386). بررسی تاثیر برنامه درسی تجربه شده بر رضایت دانشجویان ورودی مهندسی و علوم پایه دانشگاه شیراز - پیشنهاد مدل توضیحی برنامه درسی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 14(3 (ویژه نامه علوم تربیتی))، 63-96. SID. https://sid.ir/paper/8774/fa

Vancouver: کپی

محمدی مهدی. بررسی تاثیر برنامه درسی تجربه شده بر رضایت دانشجویان ورودی مهندسی و علوم پایه دانشگاه شیراز - پیشنهاد مدل توضیحی برنامه درسی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی[Internet]. 1386؛14(3 (ویژه نامه علوم تربیتی)):63-96. Available from: https://sid.ir/paper/8774/fa

IEEE: کپی

مهدی محمدی، “بررسی تاثیر برنامه درسی تجربه شده بر رضایت دانشجویان ورودی مهندسی و علوم پایه دانشگاه شیراز - پیشنهاد مدل توضیحی برنامه درسی،” مجله علوم تربیتی و روانشناسی، vol. 14، no. 3 (ویژه نامه علوم تربیتی)، pp. 63–96، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8774/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button