Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

851
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش دیدگاه گردشگران در مورد اثرگذاری رسانه های تبلیغی در دفاتر خدمات مسافرتی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 92

چکیده

تبلیغات به عنوان وجه غالب عناصر ارتباطی سازمان, نقش مهمی را در جهت موفقیت سازمان ایفا می نماید. یکی از رایج ترین الگوهای ساخت تبلیغات, الگوی 5M می باشد, که متشکل از پنج تصمیم اساسی شامل, تعیین هدف, اختصاص بودجه, طراحی پیام, انتخاب رسانه و ارزیابی تبلیغ است. در واقع تلاشهای سازمان در مراحل مختلف, همگی, در انتخاب رسانه مناسب معنی پیدا می نماید. با توجه به نقش تبلیغات در ترغیب گردشگران به خرید از یک دفتر خدمات مسافرتی, یکی از راه های ارتقا اثر بخشی تبلیغات, تخصیص صحیح بودجه آن به رسانه های مختلف است. هر رسانه دارای محدودیتها و توانایی های خاص خود است. این محدودیها و توانایی ها, جهت تعیین میزان اثر بخشی در انجام رسالت تبلیغی آن رسانه, یک سنگ محک است. حال با این تفاسیر اگر رسانه مناسب و اثربخش برگزیده نشود, اثربخشی مجموعه تبلیغاتی (Advertising Campaign), زیر سوال خواهد رفت. از این رو انتخاب رسانه تبلیغاتی, جز تصمیمات مهم در حوزه بازاریابی و تبلیغات است. امروزه شیوه های متفاوتی برای انتخاب رسانه اثربخش وجود دارد. از شیوه های تجربی گرفته تا شیوه های علمی. محققین در این تحقیق جهت سنجش اثربخشی رسانه های تبلیغاتی, با توجه به الگوی چهار بعدی AIDA اقدام به سنجش اثربخشی رسانه های تبلیغاتی از دیدگاه گردشگران کرده اند. تا از این رهگذار, تصویر مناسبی از دیدگاه گردشگران در ذهن کارشناسان ایجاد گردد و نتایج تحقیق اطلاعات مناسبی را برای تصمیم گیری کارشناسان در اختیار قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کروبی، مهدی، و محمدیان، مجتبی. (1388). سنجش دیدگاه گردشگران در مورد اثرگذاری رسانه های تبلیغی در دفاتر خدمات مسافرتی. فصلنامه علوم اجتماعی، -(45)، 63-92. SID. https://sid.ir/paper/93407/fa

    Vancouver: کپی

    کروبی مهدی، محمدیان مجتبی. سنجش دیدگاه گردشگران در مورد اثرگذاری رسانه های تبلیغی در دفاتر خدمات مسافرتی. فصلنامه علوم اجتماعی[Internet]. 1388؛-(45):63-92. Available from: https://sid.ir/paper/93407/fa

    IEEE: کپی

    مهدی کروبی، و مجتبی محمدیان، “سنجش دیدگاه گردشگران در مورد اثرگذاری رسانه های تبلیغی در دفاتر خدمات مسافرتی،” فصلنامه علوم اجتماعی، vol. -، no. 45، pp. 63–92، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93407/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا