مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,018
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی نگرش جامعه کارشناسان بازاریابی در مورد تاثیر تبلیغات رسانه‎ای در فعالیت های جهانگردی

صفحات

 صفحه شروع 383 | صفحه پایان 408

چکیده

 طرح مساله: تبلیغات به عنوان وجه غالب عناصر ارتباطی سازمان, نقش مهمی را در جهت موفقیت سازمان ایفا می نماید. یکی از رایج ترین الگوهای ساخت تبلیغات, الگوی 5M می باشد, که متشکل از پنج تصمیم اساسی شامل؛ تعیین هدف, اختصاص بودجه, طراحی پیام, انتخاب رسانه و ارزیابی تبلیغ است. در واقع تلاش های سازمان در مراحل مختلف, همگی, در انتخاب رسانه مناسب معنی پیدا می نماید.با توجه به نقش تبلیغات در ترغیب گردشگران به خرید از یک دفتر جهانگردی, یکی از راه های ارتقای اثر بخشی تبلیغات, تخصیص صحیح بودجه آن به رسانه های مختلف است. هر رسانه, دارای محدودیت ها و توانایی های خاص خود است. این محدودیت ها و توانایی ها, جهت تعیین میزان اثر بخشی در انجام رسالت تبلیغی آن رسانه, یک سنگ محک است. حال با این تفاسیر اگر رسانه مناسب و اثربخش برگزیده نشود, اثربخشی مجموعه تبلیغاتی (Advertising Campaign), زیر سوال خواهد رفت. از این رو انتخاب رسانه تبلیغاتی, جزو تصمیمات مهم در حوزه بازاریابی و تبلیغات است. امروزه شیوه های متفاوتی برای انتخاب رسانه اثربخش از شیوه های تجربی گرفته تا شیوه های علمی وجود دارد.محقق در این تحقیق به دنبال شناسایی اثربخشی رسانه های تبلیغاتی به روشی علمی و انتخاب رسانه تبلیغاتی اثربخش در حوزه فعالیت دفاتر جهانگردی با توجه به الگوی AIDA است. تا از این طریق بودجه به کار گرفته شده در این حوزه به شکل بهینه صرف شود.روش: به همین منظور با استفاده از روش توصیفی و در جهت سنجش اثربخشی رسانه های تبلیغاتی, با توجه به الگوی چهار بعدی AIDA اقدام به سنجش اثربخشی رسانه های تبلیغاتی از دیدگاه جامعه کارشناسان کرده است. تا از این رهگذار, تصویر مناسبی از دیدگاه جامعه کارشناسان در ذهن دست اندرکاران بارازیابی شرکت های نوپا ایجاد گردد و نتایج تحقیق اطلاعات مناسبی را برای تصمیم گیری جامعه کارشناسان سایر شرکت ها در اختیار قرار دهد.یافته ها و نتایج: نتایج حاکی از آن است که با توجه به بعد «جلب توجه» و در نظر گرفتن شاخص های «در دسترس بودن» و «جذابیت ظاهری» روزنامه از اثربخشی بیش تری برخودار است. با توجه به شاخص ایجاد علاقه, روزنامه از اثربخشی بیش تری برخوردار است, با در نظر گرفتن شاخص تحریک به خرید, اینترنت از اثربخشی بیش تری برخوردار است و با توجه به شاخص سوق دادن به خرید, ارتباط دهان به دهان از اثربخشی بیش تری برخوردار است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کروبی، مهدی. (1389). ارزیابی نگرش جامعه کارشناسان بازاریابی در مورد تاثیر تبلیغات رسانه‎ای در فعالیت های جهانگردی. رفاه اجتماعی، 10(37)، 383-408. SID. https://sid.ir/paper/56625/fa

Vancouver: کپی

کروبی مهدی. ارزیابی نگرش جامعه کارشناسان بازاریابی در مورد تاثیر تبلیغات رسانه‎ای در فعالیت های جهانگردی. رفاه اجتماعی[Internet]. 1389؛10(37):383-408. Available from: https://sid.ir/paper/56625/fa

IEEE: کپی

مهدی کروبی، “ارزیابی نگرش جامعه کارشناسان بازاریابی در مورد تاثیر تبلیغات رسانه‎ای در فعالیت های جهانگردی،” رفاه اجتماعی، vol. 10، no. 37، pp. 383–408، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/56625/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button