مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سه ترمی شدن سال تحصیلی در رشته پرستاری؛ نقاط ضعف و قوت

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 144

چکیده

 زمینه و هدف: عدم توجه به برنامه ریزی درسی یا تکیه بر روش های سنتی, فرصت استفاده از روش های مختلف برنامه ریزی آموزشی را محدود خواهد نمود. هدف این مطالعه, بررسی سه ترمی شدن سال تحصیلی در رشته پرستاری و اشاره به نقاط ضعف و قوت آن در دانشگاه های علوم پزشکی بود. روش تحقیق: در این مطالعه توصیفی-مقایسه ای, برنامه ریزی درسی مقطع کارشناسی رشته پرستاری مطابق کوریکولوم آموزشی در قالب دو سناریوی دو ترمی و سه ترمی مقایسه شد. در هر دو سناریو, ظرفیت زمانی آموزش در هر هفته معادل 40 ساعت در نظر گرفته شد. با توجه به توزیع تعداد هفته های آموزش در هر ترم, متوسط ساعت آموزش دانشجویان در هر دو سناریو و در هر روز, مساوی و حدود 5 ساعت بود. یافته ها: تعداد روزهای آموزش, امتحانات و تعطیلات بین ترمی در سناریوی دو ترمی نسبت به سناریوی سه ترمی کمتر بوده و آموزش مستقیم دانشجویان در هر دو سناریو فقط 50درصد از روزهای سال را به خود اختصاص می دهد. در سناریوی سه ترمی, در هر ترم تعداد واحدهای درسی کمتر و میزان ساعت آموزش هر واحد بیشتر است. میزان فعالیت کاری کارکنان آموزش در سه ترم با توزیع متوازن تر و تعداد دفعات بیشتر نسبت به دو ترم صورت می گیرد. نتیجه گیری: تجویز نظام آموزشی سه ترمی یا دو ترمی در هر سال تحصیلی, دارای مزایا و معایبی است که می تواند برای رشته های مختلف دانشگاهی و دوره های درسی مختلف بنا به فراخور و پتانسیل های آموزشی دانشگاه ها مثمر ثمر یا بی فایده باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طیبی آراسته، مهدی، نوروزی نیا، روح انگیز، و پورآقا، بهروز. (1397). سه ترمی شدن سال تحصیلی در رشته پرستاری؛ نقاط ضعف و قوت. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 25(ویژه نامه آموزش پزشکی)، 135-144. SID. https://sid.ir/paper/95705/fa

    Vancouver: کپی

    طیبی آراسته مهدی، نوروزی نیا روح انگیز، پورآقا بهروز. سه ترمی شدن سال تحصیلی در رشته پرستاری؛ نقاط ضعف و قوت. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند[Internet]. 1397؛25(ویژه نامه آموزش پزشکی):135-144. Available from: https://sid.ir/paper/95705/fa

    IEEE: کپی

    مهدی طیبی آراسته، روح انگیز نوروزی نیا، و بهروز پورآقا، “سه ترمی شدن سال تحصیلی در رشته پرستاری؛ نقاط ضعف و قوت،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، vol. 25، no. ویژه نامه آموزش پزشکی، pp. 135–144، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95705/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button