مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثر الگودهی ویدئویی و خود الگودهی ویدئویی بر اکتساب یک مهارت ادراکی- حرکتی در کودکان کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 56

چکیده

 هدف: در این مطالعه, اثر الگودهی ویدئویی فرد ماهر و خود الگودهی ویدئویی بر اکتساب یک مهارت ادراکی- حرکتی (پرتاب آزاد بسکتبال) در کودکان کم توان ذهنی با هم مقایسه شده است. روش: شرکت کنندگان, 16 نفر از کودکان کم توان ذهنی مقطع ابتدایی بودند که پس از برگزاری پیش آزمون, در دو گروه الگودهی ویدئویی و خود الگودهی ویدئویی قرار گرفتند. گروه های آزمایشی در 10 جلسه مداخله شرکت کردند. در ابتدای تمام جلسات, گروه الگودهی ویدئویی, یک نوار ویدئویی از یک فرد ماهر و گروه خود الگودهی ویدئویی, نوار ویدئویی اجرای خود را تماشا کردند و سپس به تمرین فیزیکی مهارت می پرداختند. از آزمون پرتاب آزاد بسکتبال 15 کوششی با روش امتیاز گذاری ایفرد (1966) برای ثبت عملکرد شرکت کنندگان استفاده شد.نتایج: نتایج آزمون تحلیل واریانس در اندازه های تکراری, نشان دهنده سودمندی دو روش الگودهی فرد ماهر و خود الگودهی ویدئویی است و بین عملکرد دو گروه در اکتساب مهارت پرتاب آزاد بسکتبال تفاوت معناداری وجود ندارد (p<0.05), با این حال در تمام جلسات تمرینی, اجرای گروه خود الگودهی ویدئویی باثبات تر و بهتر بود. نتیجه گیری: یافته های تحقیق نشان می دهد که الگودهی ویدئویی, یک مداخله سودمند برای آموزش مهارت ورزشی به کودکان کم توان ذهنی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیرمرادیان، محبوبه، موحدی، احمدرضا، و بهرام، عباس. (1393). مقایسه اثر الگودهی ویدئویی و خود الگودهی ویدئویی بر اکتساب یک مهارت ادراکی- حرکتی در کودکان کم توان ذهنی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 14(1 )، 47-56. SID. https://sid.ir/paper/96280/fa

    Vancouver: کپی

    پیرمرادیان محبوبه، موحدی احمدرضا، بهرام عباس. مقایسه اثر الگودهی ویدئویی و خود الگودهی ویدئویی بر اکتساب یک مهارت ادراکی- حرکتی در کودکان کم توان ذهنی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1393؛14(1 ):47-56. Available from: https://sid.ir/paper/96280/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه پیرمرادیان، احمدرضا موحدی، و عباس بهرام، “مقایسه اثر الگودهی ویدئویی و خود الگودهی ویدئویی بر اکتساب یک مهارت ادراکی- حرکتی در کودکان کم توان ذهنی،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 14، no. 1 ، pp. 47–56، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96280/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button